Παρουσιάστηκε η μελέτη της ανάπλασης της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου
Στόχος της μελέτης είναι να αναβαθμιστεί ο χαρακτήρας της περιοχής και να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων παράλληλα με την αύξηση του δείκτη πρασίνου
Παρουσία του Δημάρχου Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρου Κυρίζογλου, του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Βασίλη Μανωλόπουλου και υπηρεσιακών παραγόντων της Τεχνικής Υπηρεσίας, πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Αμπελοκήπων-Μενεμένης η παρουσίαση της μελέτης της ανάπλασης του πρώτου τμήματος της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου (από Λεωφόρο Δενδροποτάμου έως Κυρίμη) από την αρμόδια ομάδα μελέτης.
Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Πράσινο Ταμείο ενώ ήδη εκπονείται η μελέτη και για το υπόλοιπο τμήμα της οδού Βενιζέλου η οποία και αυτή πολύ σύντομα θα παρουσιαστεί και θα υποβληθεί προς έγκριση για χρηματοδότηση.
Για την ωρίμανση των μελετών του έργου ο Δήμος επέλεξε τη συνεργασία του με την «Αναπτυξιακή Μείζονος Αστικής Θεσσαλονίκης Α.Ε. – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης», η οποία θα αναλάβει το ρόλο του Φορέα υλοποίησης των μελετών ωρίμανσης.
Το έργο αφορά στην περιβαλλοντική, κυκλοφοριακή και αισθητική αναβάθμιση των οδικών αξόνων που αποτελούνται από τις οδούς Φιλιππουπόλεως, Βενιζέλου και Δαβάκη. Το πρώτο τμήμα προς μελέτη είναι το τμήμα της οδού Ελ. Βενιζέλου, το οποίο εκτείνεται από την Λεωφόρο Δενδροποτάμου έως την οδό Κυρίμης.
Στόχος της μελέτης είναι να αναβαθμιστεί ο χαρακτήρας της περιοχής και να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων παράλληλα με την αύξηση του δείκτη πρασίνου.
Σε γενικά πλαίσια η μελέτη προβλέπει:
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΑ / ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ανακατασκευή και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.
Δημιουργία χώρων στάσεων και ανάπαυσης.
Τοποθέτηση νέου αστικού εξοπλισμού (παγκάκια, κάδοι) και διευθέτηση των διατηρούμενων υφιστάμενων στοιχείων.
Κατασκευάζονται ράμπες και όδευση τυφλών για την απρόσκοπτη διέλευση εμποδιζόμενων ατόμων και ατόμων με μειωμένη ή καθόλου όραση.
Λαμβάνονται μέτρα για τη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Δημιουργία ποδηλατοδρόμου διπλής κατεύθυνσης, πλάτους 2,00μ., διαχωρισμένο από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία με μη υπερβατή νησίδα, για την ασφάλεια των ποδηλάτων.
Δημιουργία νόμιμων θέσεων στάθμευσης παρά την οδό, με επέκταση του πεζοδρομίου στις άκρες των οικοδομικών τετραγώνων (εγκιβωτισμός θέσεων στάθμευσης).
Πύκνωση των διαβάσεων πεζών με τη δημιουργία νέων έξυπνων διαβάσεων πεζών, όπου απαιτείται.
Κατασκευή νέου δικτύου φωτισμού και υπογειοποίηση του δικτύου Μ. Τάσης και Χ. Τάσης της ΔΕΗ, για την αισθητική και λειτουργική βελτίωση της περιοχής μελέτης
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟΥ
Βελτίωση του μικροκλίματος με τη δημιουργία συνθηκών θερμικής, οπτικής, ακουστικής άνεσης.
Αύξηση των χώρων πρασίνου και σύνδεση των υφιστάμενων χώρων.
Δημιουργία buffer zone με νησίδα πρασίνου και δενδροστοιχίες, πλάτους 1,00μ. Η νησίδα θα αποτελεί τον διαχωρισμό μεταξύ ποδηλατοδρόμου και ζώνης κυκλοφορίας αυτοκινήτων.
Δημιουργία παρτεριών για την αύξηση του πρασίνου και την προστασία των δέντρων που παρουσιάζουν επιφανειακό ριζικό σύστημα.
Φυτεύσεις και κατασκευή συστήματος άρδευσης χώρων πρασίνου.
Αντικατάσταση των υφιστάμενων επιφανειακών κάδων απορριμάτων, από υπόγειους κάδους.
Τα υλικά που προτείνονται για την διαμόρφωση και την κατασκευή, δεν επιβαρύνουν ενεργειακά το αστικό περιβάλλον, αποδίδοντας ταυτόχρονα έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα στον τόπο επέμβασης.
Η επέμβαση θα βοηθήσει στην αισθητική βελτίωση της εικόνας των οδών, και στη δημιουργία μιας ιδιαίτερης ταυτότητας της περιοχής.