Συνεχίζονται τα προβλήματα στη δυτική Θεσσαλονίκη εξαιτίας της πλήρους διακοπής κυκλοφορίας στη γέφυρα Δενδροποτάμου, μετά την κατάρρευση τμήματός της στις 30 Νοεμβρίου 2024. Το γεγονός προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, καθώς η περιοχή βιώνει καθημερινά κυκλοφοριακή συμφόρηση και καθυστερήσεις που επηρεάζουν τη ζωή των κατοίκων.
Κατάρρευση πριν την παράδοση
Η γέφυρα, που βρισκόταν υπό επισκευές, υπέστη σοβαρή ζημιά λίγο πριν δοθεί ξανά σε κυκλοφορία. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους, η κατάρρευση ενός επιτοίχιου τμήματος της γέφυρας οφείλεται στη σφοδρή νεροποντή που έπληξε τη Θεσσαλονίκη εκείνο το διήμερο. Το κατεστραμμένο σημείο αφορά το τοιχίο επιχώματος στη δεξιά πλευρά, με κατεύθυνση από τον σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία προς την οδό Χατζίκου.
Απόφαση για πλήρη διακοπή κυκλοφορίας
Οι δήμαρχοι Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, και Κορδελιού-Ευόσμου, Λευτέρης Αλεξανδρίδης, αποφάσισαν τον πλήρη αποκλεισμό της γέφυρας και την εκτροπή της κυκλοφορίας σε εναλλακτικές διαδρομές. Ωστόσο, η απόφαση αυτή δημιούργησε σοβαρά προβλήματα, με τις οδούς-παρακάμψεις να υποφέρουν από συμφόρηση, ειδικά στις ώρες αιχμής.
Νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Για την αποσυμφόρηση της περιοχής, το δημοτικό συμβούλιο Αμπελοκήπων-Μενεμένης προχώρησε στις 3 Ιανουαρίου 2025 σε νέα μέτρα. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η μονοδρόμηση του ενός ρεύματος προς την οδό Χατζίκου, ενώ το άλλο ρεύμα θα λειτουργεί προσωρινά ως διπλής κατεύθυνσης. Για την ασφάλεια της κυκλοφορίας θα τοποθετηθούν στηθαία ασφαλείας, ενώ η διέλευση θα επιτρέπεται μόνο για οχήματα έως 4 τόνους.
Καθυστερήσεις στα έργα
Οι εργασίες επισκευής της γέφυρας, που θα ξεκινήσουν σύντομα, αναμένεται να διαρκέσουν 2-4 μήνες. Στο πρώτο στάδιο θα επισκευαστεί το κατεστραμμένο τοιχίο, ενώ στο δεύτερο θα ακολουθήσει γενική συντήρηση της γέφυρας.
Ζήτημα αρμοδιότητας
Ο δήμος Αμπελοκήπων-Μενεμένης προσέφυγε στο ΣτΕ, διεκδικώντας τη μεταφορά της ευθύνης συντήρησης της γέφυρας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ο κ. Κυρίζογλου υποστηρίζει ότι η γέφυρα έχει υπερτοπική σημασία, καθώς εξυπηρετεί κρίσιμες εμπορικές και βιομηχανικές δραστηριότητες στην περιοχή Καλοχωρίου, Σίνδου και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
«Είναι αδιανόητο οι δήμοι να επωμίζονται το βάρος συντήρησης μιας γέφυρας τόσο μεγάλης σημασίας, χωρίς να έχουν τους απαραίτητους πόρους ή το εξειδικευμένο προσωπικό», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Δυτική Θεσσαλονίκη: Υποβάθμιση και παράπονα
Ενώ η ανατολική Θεσσαλονίκη πανηγύριζε την έναρξη λειτουργίας του μετρό στις 30 Νοεμβρίου, η δυτική πλευρά της πόλης συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα υποδομών, ενισχύοντας την αίσθηση υποβάθμισης και ανισότητας.