Μαθητές από πέντε χώρες συζήτησαν για τους υδροβιοτόπους της λιμνοθάλασσας του Καλοχωρίου
Ανοιχτό διαδικτυακό ψήφισμά
Τη διάθεση ποσοστού 2% του παγκόσμιου ΑΕΠ για επενδύσεις σε πράσινες τεχνολογίες και υποδομές ζητεί ομάδα 16χρονων μαθητών από την Ελλάδα (Θεσσαλονίκη και Χανιά), την Εσθονία, την Τσεχία, την Πορτογαλία και τη Λιθουανία, καλώντας τους πολίτες να προσυπογράψουν το ανοιχτό διαδικτυακό ψήφισμά (petition), που ανάρτησαν στον σύνδεσμο https://www.openpetition.eu/petition/online/acting-now-for-the-future-2-gdp-to-prevent-climate-change .
«Είμαστε μια διεθνής ομάδα μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετέχουμε στο πρόγραμμα Erasmus+ “Δρώντας τώρα, για το μέλλον”. Όλο αυτό το διάστημα που εργαζόμαστε μαζί, μαθαίνουμε για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χώρες μας και συνειδητοποιούμε πλήρως τι μπορεί επωμιστούμε ως ενήλικες, προβλήματα τα οποία ίσως θα είναι πολύ αργά για να τα επιλύσουμε», αναφέρουν στο ψήφισμά τους οι μαθητές.
Ο Βίκτωρας, η Δώρα, η Ολυμπία, η Ρόζα και ο Σπύρος, μαθητές της Β’ τάξης του 7ου Λυκείου Θεσσαλονίκης, μαζί με τους καθηγητές τους Κατερίνα Εφραιμίδου και Θεόδωρο Χαμπίδη μετέβησαν τον Οκτώβριο στο Κάουνας της Λιθουανίας για τη συνάντηση των εταίρων του προγράμματος Erasmus+ «ACTING NOW FOR FUTURE». Εκεί μέσα από παρουσιάσεις και ένα οκτάλεπτο βίντεο που δημιούργησαν μίλησαν στους μαθητές των άλλων χωρών για τους υδροβιοτόπους της λιμνοθάλασσας του Καλοχωρίου, των λιμνών και άλλων σημαντικών περιβαλλοντικών συστημάτων, ενώ έδειξαν στιγμιότυπα από περιβαλλοντική δράση που υλοποίησαν στο περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου, όπου κρέμασαν σε δέντρα ταΐστρες πουλιών, που έφτιαξαν με κουκουνάρια.
Συνολικά οι εργασίες του προγράμματος εστιάστηκαν στο ζήτημα της «Φυσικής Κληρονομιάς», ενώ οι μαθητές υπέβαλαν τις προτάσεις τους ως μνημόνιο αναγκαίων δράσεων στις τοπικές αρχές του Κάουνας. Την περίοδο της συνάντησης στην πόλη διεξάγονταν εκδηλώσεις στο πλαίσιο της ανάδειξής της σε Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2022 και το πρόγραμμα των μαθητών ήταν εμπλουτισμένο με δράσεις πολιτιστικού περιεχομένου.