Παρουσιάστηκε το έργο της έρευνας μαθητών Δημοτικών Σχολείων του Ωραιοκάστρου και της Βόλβης για την τοπική τους ιστορία
Έγινε η απονομή των Συλλογικών Τόμων με τα αποτελέσματα των ερευνών στους εκπαιδευτικούς-συγγραφείς από τον Π.Τσακίρη
Το σημαντικό και σπουδαίο αποτέλεσμα της εργασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, που συμμετείχαν στο διεπιστημονικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα: «Οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων περιοχής Ωραιοκάστρου και Βόλβης ανακαλύπτουν και μελετούν την τοπική τους ιστορία μέσα από τη διερεύνηση ιστορικών πηγών του τόπου τους» παρουσιάστηκε την Τρίτη, 7 Ιουνίου 2022, στο Πέτρινο Σχολείο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου. Έγινε η απονομή των Συλλογικών Τόμων με τα αποτελέσματα των ερευνών στους εκπαιδευτικούς-συγγραφείς από τον Δήμαρχο Ωραιοκάστρου, Παντελή Τσακίρη.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2019-2021 μετά από έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Η υλοποίηση του προγράμματος έγινε από τον Συντονιστή του Εκπαιδευτικού Έργου, Δρ. Απόστολο Παρασκευά, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, το 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, τον καθηγητή Νικόλαο Λαμπρινό του ΠΤΔΕ-ΑΠΘ, το Κέντρο Ψηφιακής Γεωγραφικής Εκπαίδευσης, την αρχαιολόγο Αρχοντία Πολυζούδη, το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, την Ιστορική και Λαογραφική Εταιρεία Χαλκιδικής και το Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ.
Η υλοποίηση του προγράμματος έγινε με την ευγενική υποστήριξη των Δήμων Ωραιοκάστρου και Βόλβης και της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ωραιοκάστρου.
Το πρόγραμμα έδινε έμφαση στη διερεύνηση παλιών αρχείων των σχολείων από εκπαιδευτικούς και μαθήτριες/ές, προκειμένου να ανακαλύψουν και να αναδείξουν την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους, καθώς και στη διερεύνηση της προέλευσης του τοπικού πληθυσμού, αλλά και των μετακινήσεων που υλοποιήθηκαν από την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο, μέσω της υλοποίησης συνεντεύξεων.
Το υλικό συγκεντρώθηκε σε συλλογικό τόμο, που περιλαμβάνει πιο συγκεκριμένα όλα τα θεωρητικά κείμενα των επιστημόνων που σχεδίασαν το πρόγραμμα, τους προλογισμούς από τους φορείς που το υποστήριξαν, τα κείμενα των εκπαιδευτικών με τους μαθητές/τριες που περιγράφουν τα βήματα υλοποίησης όλων των σταδίων του προγράμματος, τα αποτελέσματα που προέκυψαν, συνοδευόμενα από γραφικές αναπαραστάσεις και φωτογραφικό υλικό, ανά σχολείο και συμμετέχουσα σχολική τάξη.
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα που αποτελεί ένα «ταξίδι» στην ιστορία και θα παραμείνει παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές.