Connect with us
Header Leaderboard Ad Code

Επικαιρότητα

Ανατιμήσεις «φωτιά» στα σούπερ μάρκετ φέρνει το 2023 – Σε ποια προϊόντα θα δούμε αυξήσεις έως και 10%

Published

on

Οι τελευταίοι τιμοκατάλογοι που έφθασαν από τους προμηθευτές στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ

Ποδαρικό με νέες ανατιμήσεις στα ράφια του σούπερ μάρκετ θα κάνει το 2023, με αυξήσεις έως και άνω των 10% σε βασικούς κωδικούς προϊόντων. Market pass και καλάθι του νοικοκυριού φιλοδοξούν να βάλουν φρένο στο ράλι των ανατιμήσεων, κάτι που φαίνεται δύσκολο να επιτευχθεί, μιας και οι προβλέψεις για το νέο έτος κάνουν λόγο για αυξήσεις των τιμών σε τουλάχιστον 500 προϊόντα.

Οι τελευταίοι τιμοκατάλογοι που έφθασαν από τους προμηθευτές στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, μαρτυρούν ότι το 2023 οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να παλεύουν με το τέρας της ακρίβειας. Ανατιμήσεις που θα φτάσουν ακόμα και διψήφιο ποσοστό αναμένεται να υπάρξουν στα παρακάτω προϊόντα:

Ελαιόλαδο
Τυροκομικά
Ζυμαρικά
Απορρυπαντικά
Βρεφικές πάνες
Αναψυκτικά
Φρυγανιές
Μπισκότα

Ζήτημα βιωσιμότητας θέτουν οι αλυσίδες – Αυξημένος ο τζίρος τους 

Οι επιχειρηματίες του κλάδου δηλώνουν πως ναι μεν κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να συγκρατήσουν τις τιμές, ωστόσο αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο διότι τα κόστη τους αυξάνονται σημαντικά.

Υπενθυμίζεται ότι οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας όταν συναντήθηκαν με τον υπουργό Ανάπτυξης, Αδωνι Γεωργιάδη, είχαν ξεκαθαρίσει ότι δεν μπορούν να δεσμευθούν για συγκράτηση των τιμών, διότι οι πρώτες ύλες αυξάνονται σημαντικά και αν δεν ακολουθήσουν τους κανόνες της αγοράς είναι πιθανόν αυτό να σημάνει υπονόμευση της βιωσιμότητας των επιχειρήσεών τους.

Η αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ δεν φαίνεται ότι αρκεί για να αποφευχθούν οι νέες ανατιμήσεις στα προϊόντα, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων.

Υπενθυμίζεται ότι στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου του 2022 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε 5%. Η αύξηση αυτή αποδίδεται στις ανατιμήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.

Συγκεκριμένα στο ποσό των 6,933 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο δεκάμηνο από 6,605 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 5%, που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με την αύξηση της ζήτησης.

Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (11,3%), στα είδη ατομικής υγιεινής (11,2%) και στα γαλακτοκομικά (10,2%).
Καλάθι: Μειωμένες ή σταθερές τιμές στο 98% των προϊόντων την 9η εβδομάδα

Σταθερές ή μειωμένες τιμές για το 98% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο Kαλάθι του Nοικοκυριού, καταγράφονται κατά την 9η εβδομάδα εφαρμογής της πρωτοβουλίας της κυβέρνησης (28/12/2022 -3/1/2023), με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν στο υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων την Τετάρτη, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Επιπλέον, αναφορικά με την πρωτοβουλία για το Καλάθι του Αη Βασίλη, το υπουργείο γνωστοποίησε ότι από σήμερα, 28 Δεκεμβρίου μετέχουν 40 αλυσίδες με 1.991 παιχνίδια (από 32 αλυσίδες με 1.560 παιχνίδια που ξεκίνησαν στις 14 Δεκεμβρίου). Οι τιμές στα παιχνίδια που προσφέρονται με έκπτωση παραμένουν αμετάβλητες.

«Προχωρούμε σταθερά στη μάχη κατά του Πληθωρισμού και υπέρ των καταναλωτών», σχολίασε ο υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης.

Αναλυτικά, σύμφωνα με το υπουργείο από το σύνολο 850 προϊόντων στο Καλάθι του Νοικοκυριού που είναι απολύτως συγκρίσιμα:

στα 47, ποσοστό 6%, η τιμή μειώθηκε,
στα 782, ποσοστό 92%, η τιμή παρέμεινε σταθερή, και
μόλις σε 21, ποσοστό 2%, η τιμή αυξήθηκε.

Ως εκ τούτου, το συνολικό κόστος του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» είναι μειωμένο στη συντριπτική πλειονότητα των σούπερ μάρκετ με τη μεγαλύτερη μείωση -2,23% στην αλυσίδα LIDL.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement