Οι προτάσεις της Ένωσης Αστυνομικών
Προτάσεις για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού δικτύου κατά τη διάρκεια των εργασιών του Fly Over, στη Θεσσαλονίκη, καταθέτει η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, «ελπίζουμε και ευχόμαστε να υπάρξει αγαστή συνεργασία όλων των συναρμόδιων φορέων προς όφελος των συμπολιτών και της εύρυθμης λειτουργίας της πόλης και να αποφευχθούν επικοινωνιακά τεχνάσματα και μετατόπιση ευθυνών».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΑΥΘ με τις προτάσεις:
«Όπως όλοι γνωρίζουμε επίκειται η έναρξη των εργασιών του εναέριου οδικού άξονα «flyover», η οποία αναμένεται να αυξήσει τον όγκο οχημάτων εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος σε ένα ήδη επιβαρυμένο κυκλοφοριακό δίκτυο.
Σύμφωνα με όσα έχουν προαναγγελθεί, δεν διαφαίνονται ουσιαστικές λύσεις που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Αντιθέτως για άλλη μια φορά το μπαλάκι της ευθύνης φαίνεται να πέφτει αποκλειστικά και μόνο στην Ελληνική Αστυνομία.
Στο σημείο αυτό οφείλουμε να ενημερώσουμε άπαντες, ότι οι Αστυνομικοί, στο σύνολό τους και ειδικότερα αυτοί που υπηρετούν στην Τροχαία ούτε τα φανάρια έχουν τη δυνατότητα να πρασινίζουν αλλά ούτε και αυτοκίνητα να εξαφανίζουν.
Από μεριά της Ελληνικής Αστυνομίας, θα διατεθεί προσωπικό ώστε να απομακρύνονται τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες. Θα υπάρχει μόνιμη παρουσία σε κόμβους στην Περιφερειακή οδό και άμεση παρέμβαση εάν απαιτηθεί. Όσο αναφορά τους σταθερούς τροχονόμους θα πραγματοποιούν σημειακές ρυθμίσεις στις διασταυρώσεις, εφόσον βέβαια το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, εκτελώντας παράλληλα και άλλα καθήκοντα που ίσως προκύπτουν κατά την εκτέλεση της βάρδιας τους.
Ως Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης σας παραθέτουμε σειρά προτάσεων προς συζήτηση, θέλοντας να συμβάλουμε στην διευκόλυνση των συμπολιτών μας:
- Ενίσχυση των δυνάμεων της Τροχαίας, με τουλάχιστον 150 Αστυνομικούς, διότι αναφερόμαστε σε μόνιμες ανάγκες. Εδώ να τονιστεί ότι η ενίσχυση της Τροχαίας δεν θα πρέπει να γίνει με εσωτερικά πασαλείμματα από λοιπές Διευθύνσεις, που ήδη έχουν τεράστιες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό. Σε μια τέτοια περίπτωση θα επέλθει ακόμη μεγαλύτερο κενό στην ήδη ελλιπέστατη πρόληψη και καταπολέμηση της εγκληματικότητας. Ταυτόχρονα, απαιτείται ενίσχυση με γερανοφόρα οχήματα καθώς και δίκυκλα για άμεση ανταπόκριση και ευέλικτη αστυνόμευση . -εφαρμογή του μέτρου μονά-ζυγά, κατά τις ημέρες λειτουργίας των καταστημάτων.
- Προσαρμογή στα νέα δεδομένα του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων και της αποκομιδής των απορριμμάτων από τους βασικούς οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης, αποκλειστικά τις νυκτερινές ώρες. Σε περιοχές αυξημένης επισκεψιμότητας και επιχειρηματικότητας η αποκομιδή δύναται να πραγματοποιείται και στις ώρες μη αιχμής 10:00-13:00.
- Δυνατότητα προσαρμογής των φωτεινών σηματοδοτών κατά τη ροή των αυτοκινήτων.
- Επιχειρήσεις που διαθέτουν μεγάλο αριθμό προσωπικού, να διαθέσουν για την μεταφορά αυτού mini bus ώστε να περιοριστεί η μεμονωμένη χρήση οχημάτων. Σε κάτι τέτοιο ίσως θα συνέβαλε μια επιδοτούμενη πολιτική από το ίδιο το κράτος.
- Αξιοποίηση της Δημοτικής Αστυνομίας, για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας.
- Επιστράτευση νέων εφαρμογών με ενημερωτικές καμπάνιες από όλους τους αρμόδιους φορείς, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
- Μόνιμη ύπαρξη οχημάτων Πυροσβεστικής και ΕΚΑΒ σε συγκεκριμένους κόμβους της περιφερειακής , έτσι ώστε να υπάρχει άμεση ανταπόκριση όλων των συναρμόδιων υπηρεσιών, σε περίπτωση ατυχήματος.
- Μονοδρόμηση διαφόρων οδών σε ώρες αιχμής (Εγνατία, Κατσιμίδη, Εθνικής Αμύνης ίσως και της Περιφερειακής)
Κλείνοντας, είναι αυτονόητο ότι σε ένα τόσο μεγάλο έργο που πρόκειται να υλοποιηθεί στην πόλη μας, ο καθένας έχει συγκεκριμένες ευθύνες και αρμοδιότητες. Ελπίζουμε και ευχόμαστε να υπάρξει αγαστή συνεργασία όλων των συναρμόδιων φορέων προς όφελος των συμπολιτών και της εύρυθμης λειτουργίας της πόλης και να αποφευχθούν επικοινωνιακά τεχνάσματα και μετατόπιση ευθυνών».