Connect with us
Header Leaderboard Ad Code

Επικαιρότητα

‘Ερχονται ηλεκτρικά οχήματα Καθαριότητας στη Δυτική Θεσσαλονίκη

Ποιοι Δήμοι θα ενισχυθούν από το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Με επιπλέον 15 εκατ. ευρώ για το 2021 «προικοδοτείται» το πρόγραμμα της Ολοκληρωμένης Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) που υλοποιεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, κονδύλια που προέρχονται από το ΕΣΠΑ και θα διατεθούν για τη δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου ηλεκτροκίνησης στην ευρύτερη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας στην αύξηση του στόλου των δημοσίων ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Το πρόγραμμα που άρχισε να τρέχει από το 2017, έκλεισε με θετικό πρόσημο ανάπτυξης για την χρονιά που πέρασε, καθώς όπως τόνισε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, κατά την παρουσίαση του απολογισμού πεπραγμένων της διοίκησης της ΠΚΜ, παρά τις δύσκολες συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία, προχώρησαν, τόσο η έκδοση νέων προσκλήσεων, όσο και η ένταξη νέων έργων για οκτώ δήμους της Θεσσαλονίκης.

Αναφερόμενη στο ποσό των 15 εκατ. ευρώ που λαμβάνει επιπλέον η Στρατηγική Ολοκληρωμένης Αστικής Ανάπτυξης, (ΣΒΑΑ) είπε οι ρυθμοί του προγράμματος ήταν πολύ ικανοποιητικοί, που σημαίνει ότι συγκέντρωνε όλες τις προϋποθέσεις για να λάβει νέα χρηματοδότηση, προς όφελος των ΟΤΑ. Τα κονδύλια κατανέμονται σε οκτώ δήμους της Θεσσαλονίκης, που αποτελούν την περιοχή παρέμβασης, για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων, ενισχύοντας τους στόλους των υπηρεσιών καθαριότητας μέσα στο 2021. Μέρος από την πίτα αυτή θα λάβουν οι δήμοι Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Δέλτα, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Κορδελιού – Ευόσμου, Νεάπολης – Συκεών, Παύλου Μελά και Πυλαίας – Χορτιάτη.

Πλέον, όπως εξήγησε η αντιπεριφερειάρχης, ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ, καθώς έχει ήδη χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 84,5 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020 της περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας, από τα οποία: τα 68,5 εκατ. ευρώ είναι από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και τα υπόλοιπα 16 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ).

Σύντομα ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση

Σύμφωνα με την κ. Πατουλίδου τις διαδικασίες για το διαγωνισμό για την προμήθεια των οχημάτων ηλεκτροκίνησης που θα διεξαχθεί το επόμενο διάστημα, θα αναλάβει για λογαριασμό των οκτώ δήμων, από κοινού η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο Φορέας Διαχείρισης Στερών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ), προκειμένου να μην υπάρξουν καθυστερήσεις.

Ήδη, όπως είπε η ίδια οι δήμοι έχουν αποστείλει μέσα στον Ιανουάριο τις προτάσεις τους για τον εξοπλισμό που επιθυμούν, με βάση τις ανάγκες. «Ευελπιστούμε ότι ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί χωρίς προβλήματα και μεγάλες καθυστερήσεις, ούτως ώστε οι δήμοι να προμηθευτούν τα οχήματα που χρειάζονται μέσα στη νέα χρονιά» σημείωσε η κ. Πατουλίδου.

Ανάφερε μάλιστα ότι η ομάδα Σχεδιασμού και Αξιολόγησής της ΣΒΑΑ, σε συνεργασία με το ΙΜΕΤ – ΕΚΕΤΑ, οργάνωσε τηλεδιάσκεψη με την συμμετοχή των 8 Δημάρχων της περιοχής παρέμβασης και του ΦΟΣΔΑ Κεντρικής Μακεδονίας, όπου και παρουσιάστηκε η νέα δράση και συμφωνήθηκε η κατανομή του προϋπολογισμού ανά δικαιούχο. «Στόχος μας είναι η δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου ηλεκτροκίνησης στην ευρύτερη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και η αύξηση του στόλου των δημοσίων ηλεκτροκίνητων οχημάτων» δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης.

Η Στρατηγική Αστικής Ανάπτυξης με αριθμούς

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία που παρουσίασε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, οι ρυθμοί με τους οποίους τρέχει το πρόγραμμα αποτυπώνονται ξεκάθαρα στα παρακάτω νούμερα που ισχύουν με το κλείσιμο του 2020. Ειδικότερα το 2020: το σύνολο των ενταγμένων έργων έφτασε τα 116, η εξειδίκευση του προγράμματος ανήλθε σε ποσοστό 99,3%, οι προσκλήσεις που έχουν βγει καλύπτουν το ποσοστό του 166,1% και οι εντάξεις ανέρχονται στο ύψος του 102,8%.

Το σύνολο του προϋπολογισμού των έργων που αξιολογήθηκαν και εντάχθηκαν στο πρόγραμμα της ΟΧΕ – ΒΑΑ Θεσσαλονίκης για το 2020 έφτασε στο ύψος των 21.769.904,44 ευρώ.

«Στα τέλη του 2018 ως Αστική Αρχή, πήραμε το ρίσκο να ξεκινήσουμε την διαδικασία προκειμένου να δημιουργήσουμε το πρώτο δίκτυο δημοτικών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και σταθμών φόρτισης, στην πόλη μας τη Θεσσαλονίκη» ανέφερε η κ. Πατουλίδου και πρόσθεσε ότι το 2019 ξεπεράστηκαν τα εμπόδια που είχε αυτή η διαδικασία και το 2020 πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εντάξεις έργων που αφορούσαν την συγκεκριμένη πρόσκληση.

Επιπλέον, είπε, το 2020 η ΜΕΘ, ως αποκλειστικός Μητροπολιτικός Φορέας της Θεσσαλονίκης, και εφαρμόζοντας τις συμμετοχικές διαδικασίες που ακολουθούνται καθ’ όλη την διάρκεια του προγράμματος, ξεκίνησε τις ενέργειες για μια νέα δράση, την “Ενσωμάτωση Ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους στόλους καθαριότητας των δήμων της Μ.Ε Θεσσαλονίκης”, με προϋπολογισμό τα 15 εκατ. ευρώ.

Πηγή: Makthes.gr

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement