Βελτιωμένη εμφανίζεται η εικόνα για τις μαζικές μεταφορές στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με Έρευνα Αξιολόγησης της εμπειρίας από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Θεσσαλονίκηςπου πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον Οκτώβριο του 2022 από μεγάλη εταιρεία ερευνών με τη μέθοδο των μυστικών επισκέψεων σε λεωφορεία αστικών συγκοινωνιών του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγες ημέρες 330 μυστικές επισκέψεις σε 33 επιλεγμένες λεωφορειακές γραμμές τόσο του ΟΑΣΘ όσοι και των ιδιωτών εκμισθωτών της συγκοινωνίας (σύμπραξη τεσσάρων ΚΤΕΛ), εκ των οποίων 9 γραμμές κινούνται από τα ανατολικά της πόλης, 5 από το κέντρο και 19 από δυτικά. Η έρευνα στόχευε στην αξιολόγηση ποιοτικών χαρακτηριστικών των δημοσίων συγκοινωνιών με την εξέταση 10 δεικτών της κατάστασης του συστήματος Δ.Σ. (παρακάτω πίνακας). Πραγματοποιήθηκαν συνολικά δέκα (10) αξιολογήσεις για κάθε γραμμή και δόθηκαν ποσοστιαίες βαθμολογίες σε κάθε ποιοτικό δείκτη.
Κατάσταση Οχημάτων
Καθαριότητα εσωτερικού λεωφορείου Κατάσταση λεωφορείου Λειτουργία τηλεματικής μέσα στο όχημα
Προσωπικό λεωφορείου
Συμπεριφορά οδηγού Αίσθηση ασφαλούς οδήγησης και μετακίνησης
Συνωστισμός
Συνωστισμός στο λεωφορείο Συνωστισμός στη στάση
Ασφάλεια και Υγειονομική προστασία
Αίσθημα ασφάλειας στο λεωφορείο Τήρηση μέτρων υγιεινής από επιβάτες Τήρηση μέτρων υγιεινής από οδηγό
Ως άριστη κρίθηκε από τους ερευνητές η συνολική εικόνα του προσωπικού, των συνθηκών οδήγησης αλλά και της ασφάλειας μέσα στο λεωφορείο. Ο δείκτης υγειονομικής προστασίας κρίθηκε ως σχετικά χαμηλός για τους οδηγούς και σε καλύτερο επίπεδο για τους επιβάτες.
Αρκετά καλύτερη είναι η κατάσταση των οχημάτων στα δυτικά και πιο ικανοποιητική εμφανίζεται η αξιολόγηση στα ανατολικά. Σχετικά επιβαρυμένες εμφανίζονται κάποιες γραμμές του κέντρου ως προς την κατάσταση και καθαριότητα των οχημάτων, ενώ ο συνωστισμός αξιολογείται ως εντονότερος εντός του οχήματος από ότι στις στάσεις. Η πληροφόρηση εντός οχήματος φαίνεται να παρουσιάζει κάποια προβλήματα, καθώς οι πινακίδες τηλεματικής αρκετών οχημάτων (κυρίως των ΚΤΕΛ) είναι εκτός λειτουργίας και η πληροφορία περιορίζεται στην ηχητική αναγγελία, όπου είναι διαθέσιμη.
«Τα αποτελέσματα της έρευνας υπήρξαν καταρχήν ενθαρρυντικά και ο συνολικός (συγκεντρωτικός) δείκτης αξιολόγησης του συστήματος υπολογίστηκε λίγο κάτω από το 90%, κάτι που μας ικανοποιεί, αλλά μας δίνει ευθύνες να συνεχίσουμε την προσπάθεια, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας, καταλήγοντας ότι «πρέπει να διορθώνονται όποιες αδυναμίες εντοπίζονται στους δείκτες και τα θέματα της υγειονομικής προστασίας, του συνωστισμού και της πληροφόρησης εντός οχήματος, σε συνεργασία με τους παρόχους. Οι έρευνες του ΟΣΕΘ θα συνεχιστούν σταθερά αφού τα στοιχεία τους αποτελούν πολύτιμο υλικό τόσο για την οργάνωση και διαχείριση των δρομολογίων όσο και τη διαρκή βελτίωση της υπηρεσίας προς τον μετακινούμενο πολίτη της Θεσσαλονίκης».
Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.