Connect with us
Header Leaderboard Ad Code

Δήμος Κορδελιού Ευόσμου

Δ. Κορδελιού Ευόσμου: Μαθητές διαδήλωσαν για την κλιματική αλλαγή

Published

on

Στόχος της ημερίδας ήταν η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση της μαθητικής κοινότητας

Έχοντας στα χέρια τους τα εξαιρετικά πλακάτ, γεμάτα μηνύματα ευαισθητοποίησης για την κλιματική αλλαγή και φωνάζοντας δυνατά και ρυθμικά συνθήματα για την προστασία του Περιβάλλοντος, τα οποία εμπνεύσθηκαν και δημιούργησαν με πολλή φαντασία και μεράκι οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν στην ημερίδα για την Κλιματική Αλλαγή, βγήκαν από το Πολυλειτουργικό Κέντρο Ελευθερίου Κορδελιού “Μίκης Θεοδωράκης»
Και
αφού παρατάχθηκαν στο πεζοδρόμιο μπροστά στο φανάρι της οδού Μοναστηρίου, διαδήλωσαν με ενθουσιασμό και υπό τους ήχους μουσικών οργάνων, τις ανησυχίες τους προς τους διερχόμενους οδηγούς και περαστικούς, στέλνοντας προς όλους το ηχηρό μήνυμα της ατομικής ευθύνης και της συλλογικής υπευθυνότητας, προκαλώντας παράλληλα έκπληξη αλλά και αφορμή για σκέψη, σε όλους.

Με την δημόσια αυτή δράση κορυφώθηκε και ολοκληρώθηκε η Περιβαλλοντική Ημερίδα την οποία συνδιοργάνωσαν η Αντιδημαρχία Πρασίνου – Περιβάλλοντος, η Αντιδημαρχία Καθαριότητας – Ανακύκλωσης, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου , το 2ο Λύκειο Ελευθερίου-Κορδελιού και το 4ο Λυκείο Ευόσμου.

Στόχος της ημερίδας η οποία πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία ήταν η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση της μαθητικής κοινότητας, επικεντρώνοντας στην ενημέρωση της, στην παγκόσμια, επίκαιρη και απειλητική θεματική η οποία αφορά στην ”Κλιματική Αλλαγή”.

Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου ”Ενίσχυση οικολογικής συνείδησης και προώθησης περιβαλλοντικού εθελοντισμού στο Δήμο Κορδελιού-Ευόσμου” η οποία συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Ο Δήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου Κλεάνθης Μανδαλιανός μιλώντας στους μαθητές αναφέρθηκε για μία ακόμη φορά στο παγκόσμιο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής, εστιάζοντας στην επείγουσα ανάγκη για ανάληψη δράσεων που θα συμβάλλουν στην οικοδόμηση ενός βιώσιμου μέλλοντος αλλά και στη συμμετοχή όλων στη προσπάθεια για τη σωτηρία του πλανήτη. Επίσης ο Δήμαρχος τόνισε την ανάγκη ενημέρωσης και την προαγωγή οικολογικής συνείδησης των πολιτών και κυρίως της μαθητικής κοινότητας η οποία θα διαχειρισθεί και την αντιμετώπιση αυτών των απρόβλεπτων και επικίνδυνων φαινομένων.

Η Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Πρασίνου κ. Όλγα Αθανασιάδου Νέδου στο χαιρετισμό της, τόνισε στα παιδιά την ανάγκη αύξησης του πρασίνου ακόμη και στα μπαλκόνια μας ώστε να βελτιωθεί η τοπική μας βιοποικιλότητα, η οποία παράλληλα με την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών για το περιβάλλον και την προστασία του, είναι οι μικρές αλλά ταυτόχρονα οι μεγάλες πράξεις που μπορεί να αλλάξουν την καθημερινότητα όλων μας αρκεί να γίνουν τρόπος και στάση ζωής.

Στην συντονισμένη προσπάθεια του Δήμου για την υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων και σύγχρονων εργαλείων αποκομιδής, ανακύκλωσης και καθαριότητας, αναφέρθηκε ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης κ. Χρήστος Δεμερτζής, τονίζοντας ότι η καθαριότητα των κοινοχρήστων χώρων όπως και προστασία του περιβάλλοντος πρέπει να γίνει στάση ζωής για όλους τους πολίτες, θέτοντας σε πρώτη προτεραιότητα την αλλαγή νοοτροπίας και την υιοθέτηση φιλικών προς το περιβάλλον συνηθειών, προκειμένου να μειωθεί το αρνητικό και καταστροφικό μας περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η Προϊσταμένη του Τμήματος Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής Βίκη Καζαντζίδου, με την προβολή διαφανειών, παρουσίασε στους μαθητές τις πετυχημένες δράσεις που υλοποιεί ο Δήμος όπως η κομποστοποίηση, και η ανακύκλωση τηγανέλαιων, η προώθηση του εθελοντισμού, οι εκτεταμένες δεντροφυτεύσεις και στις δύο Δημοτικές Ενότητες, η έκδοση περιβαλλοντικών οδηγών και οδηγών εθελοντισμού καθώς και η δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας (perivallon.dke.gr) για το περιβάλλον στο Δήμο Κορδελιού Ευόσμου.

Πολύ ενδιαφέροντα, χρηστικά και χρήσιμα ήταν για μία ακόμη φορά ήταν τα “Παιχνίδια για την κλιματική αλλαγή” που υλοποίησαν με πολύ φιλικό, παιδαγωγικό και μεταδοτικό τρόπο,, με τις/τους μαθήτριες/ές του 2ου ΓΕΛ Κορδελιού & 4ου ΓΕΛ Ευόσμου οι εκπαιδευτικοί Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου Γιώργος Υφαντής ,Γιώργος Σλαυκίδης και Νικολέτα Ριφάκη.

Συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί του ΚΠΕ, αφού κάλεσαν τους μαθητές και τις μαθήτριες στη σκηνή του θεάτρου στη συνέχεια όλοι μαζί συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικά με την κλιματική αλλαγή, βασισμένες σε εμψυχωτικές εκπαιδευτικές περιβαλλοντικές οδηγίες τις οποίες οι ίδιοι επιμελήθηκαν.

Πρώτα έπαιξαν το παιχνίδι “Πάρτε θέση” με τους μαθητές να απαντούν σε ερωτήματα που αφορούσαν σε γνώσεις, συμπεριφορές και συναισθήματα που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή.

Στη συνέχεια τα παιδιά έπαιξαν το παιχνίδι “Νησιά που βυθίζονται, μια πολύ ενδιαφέρουσα προσομοίωση των επιπτώσεων της ανόδου της στάθμης των ωκεανών και στο τέλος του παιχνιδιού εξέφρασαν τις σκέψεις που τους δημιουργήθηκαν και τα συναισθήματα που ένιωσαν.

Ακολούθησε από τον Θανάση Κωνσταντή και την Ειρήνη Χόλλαντ , μέλη του περιβαλλοντικού κινήματος “Fridays for future Thessaloniki” η παρουσίαση των αιτιών και των επιπτώσεων του φαινομένου του θερμοκηπίου και τους τρόπους αντιμετώπισης του καθώς και ο πρωταρχικός στόχος του διεθνούς κινήματος Fridays for Future. Και για την επίτευξη αυτού του στόχου το κίνημα διοργανώνει διαμαρτυρίες με σκοπό την ευαισθητοποίηση των πολιτών απέναντι στην κλιματική αλλαγή και τις αιτίες της.

Η Ημερίδα έκλεισε με τον αναστοχασμό όλων των συμμετεχόντων και την ανταλλαγή των συναισθημάτων και των εμπειριών που αποκόμισαν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι επειδή οι μαθήτριες και οι μαθητές είναι αυτοί που θα υποστούν εντονότερα στη διάρκεια της ζωής τους τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, πρέπει επειγόντως να γνωρίσουν τι προκαλεί την αλλαγή του κλίματος, την ανάγκη για μετριασμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και να διδαχθούν εναλλακτικές και βιώσιμες πρακτικές που μπορούν να εφαρμόσουν στη ζωή τους.

Για το λόγο αυτό και τα εκπαιδευτικά παιχνίδια, του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού Βερτίσκου “Δράσεις” & “Παιχνίδια για την κλιματική αλλαγή”, συνδυάζουν την εκπαίδευση με το παιχνίδι, ως το κατάλληλο μέσο γιατί:

• ενθαρρύνουν την ενεργό μάθηση και την ενεργό συμμετοχή με διάλογο
• επιτρέπουν την απλοποίηση πολύπλοκων συστημάτων όπως η κλιματική αλλαγή
• προσφέρουν τη δυνατότητα λήψης αποφάσεων και σχολιασμού των αποτελεσμάτων αυτών των αποφάσεων
• δίνουν ευκαιρίες για προβληματισμό, ανακάλυψη, εξερεύνηση και πρόκληση
• και είναι διασκεδαστικά!

Μέσω της μαθητοκεντρικής βιωματικής μάθησης, η αλλαγή της στάσης και της συμπεριφοράς απορρέει από τον κατάλληλο αναστοχασμό πάνω στο βίωμα, όπου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην συγκίνηση που προκύπτει από την επικοινωνία, την συνεργασία, τα συναισθήματα και τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των συμμετεχόντων από την ελκυστική εμπειρία ενός παιχνιδιού και της ανάληψης ενεργού δράσης.

Αυτή η προσέγγιση, αλλάζει θετικά τις γνώσεις, τις πεποιθήσεις, τη συμμετοχή και τη συμπεριφορά των νέων και συμβάλλει στο μετασχηματισμό τους σε ενημερωμένους & ενεργούς πολίτες με μεγαλύτερη δέσμευση για επίλυση των ζητημάτων της κλιματικής αλλαγής, με ενδιαφέρον για προσωπική δράση αλλά και πολιτικές διεκδικήσεις.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement