Το Σάββατο 28/5, το 8ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου θα υποδεχθεί 29 μαθητές και 17 εκπαιδευτικούς από τα σχολεία της Γαλλίας, της Ισπανίας, της Κύπρου και της Λετονίας.
Το νήμα της ευρωπαϊκής ιστορίας έπιασαν μαθητές Δημοτικού από την Ελλάδα, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Κύπρο και τη Λετονία. Ένα αφήγημα που έγραψαν μαθητές από τις πέντε χώρες, θεατρικά δρώμενα, ένα βιβλίο παραδοσιακών συνταγών, ένα τραγούδι και ένα βίντεο που στέλνει το μήνυμα πως «από όποια χώρα κι αν προέρχονται τα παιδιά έχουν τις ίδιες ανάγκες, τα ίδια ενδιαφέροντα και δεν έχουν τίποτε να χωρίσουν», είναι κάποιες από τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος ERASMUS+ με τον τίτλο «NHMA (Noesis, History, Memory, Action)- You and me in time», όπου το 8ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου «Μανόλης Ανδρόνικος» είναι συντονιστής εταίρος.
Το πρόγραμμα, με εκπαιδευτικό στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές την ευρωπαϊκή ιστορία, ξεκίνησε το 2019 με θεματική τα 100 χρόνια από τη λήξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και επρόκειτο να ολοκληρωθεί το 2021, αλλά παρατάθηκε λόγω της πανδημίας και των περιορισμών που είχε επιβάλει. Το ερχόμενο Σάββατο 28/5, το 8ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου θα υποδεχθεί 29 μαθητές και 17 εκπαιδευτικούς από τα σχολεία της Γαλλίας, της Ισπανίας, της Κύπρου και της Λετονίας.
Το πρόγραμμα της επίσκεψης, που θα διαρκέσει μέχρι τις 4/6, περιλαμβάνει δραστηριότητες στον χώρο του σχολείου, εκπαιδευτικά εργαστήρια και ανταλλαγές εμπειριών, επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας και στον Λευκό Πύργο, πραγματοποίηση περιπάτου στα Βυζαντινά μνημεία της πόλης και συμμετοχή στον αγώνα δρόμου «5th Olympic Day Run».
«Θα τους υποδεχθούμε με ένα θεατρικό που ετοίμασαν τα παιδιά της Ε’ Δημοτικού στη γαλλική γλώσσα, ένα δρώμενο με μύθους», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διευθύντρια του σχολείου Κατίνα Ραπασάνη, εξηγώντας πως οι μαθητές του σχολείου ανυπομονούν να ανταποδώσουν τη φιλοξενία και να μοιραστούν περισσότερες κοινές εμπειρίες με τους συνομιλήκους τους, αντίστοιχες με εκείνες που έζησαν στη Βαρκελώνη ή στο Στρασβούργο, όπου διαπίστωσαν πως «η ιστορία μας ενώνει, όλους τους λαούς». Όπως πρόσθεσε, «αυτό είναι και το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε με το βίντεο που δημιουργήσαμε, πώς ξετυλίγεται το κουβάρι της κοινής μας ιστορίας».
Η ακροστιχίδα των λέξεων Noesis- History- Memory- Action δίνει την ελληνική λέξη «νήμα- ΝΗΜΑ», παραπέμποντας στον ιστορικό χρόνο, που συνδέει τους κατοίκους μιας περιοχής με το σήμερα. «Η επεξεργασία και ο αναστοχασμός (νόηση- Noesis) των κοινωνικών και ιστορικών εξελίξεων διαμορφώνουν και επηρεάζουν την ατομική και συλλογική στάση. Η ιστορία (History) κατέχει ιδιαίτερο ρόλο είτε ως αφορμή είτε ως γεγονός στην ανάλυση συμβάντων και στην συγκρότηση ιδεών, αλλά και στην προσωπική δράση μέσα στην κοινωνία. Η μνήμη (Memory), συλλογική ή ατομική, διαπερνά ολοκληρωτικά τη ζωή των ανθρώπων και των κοινωνιών, καθώς χωρίς αυτή δεν νοείται και δεν διαμορφώνεται η εικόνα ενός τόπου ή μιας προσωπικότητας. Η δράση (Action) υπάρχει ως κυρίαρχη πρακτική που διαμορφώνει και διαμορφώνεται από την κοινωνία, τα γεγονότα, τα πρόσωπα και τις εκάστοτε αντιλήψεις», ανέφερε η διευθύντρια του σχολείου.
Στο βίντεο παίρνουν μέρος και οι 259 μαθητές του σχολείου, ενώ όπως σημείωσε η κ. Ραπασάνη, τα τρία χρόνια που διήρκησε το πρόγραμμα εργάστηκαν με μεγάλο κέφι όλοι οι εκπαιδευτικοί και ακόμη κι εκείνοι που μετατέθηκαν σε άλλες σχολικές μονάδες συνέχισαν να υποστηρίζουν τις δράσεις, όπως και παλιοί απόφοιτοι του σχολείου που συνέδραμαν στην παραγωγή του οπτικοακουστικού υλικού.
Το συλλογικό παραμύθι με τίτλο «Ο ΝΗΜΑτούλης γάτος και η γιαγιά Πυθία» εστιάζει σε κομμάτια της ιστορίας των συμμετεχουσών στο πρόγραμμα χωρών και είναι γραμμένο στην αγγλική γλώσσα. Αντίστοιχα δημιουργήθηκε ένα κοινό τεύχος που περιλαμβάνει παραδοσιακές συνταγές των πέντε χωρών. Οι μαθητές του σχολείου της Θεσσαλονίκης επέλεξαν να προτείνουν -εργαστήριο μαγειρικής έγινε και μέσα στη σχολική αίθουσα- γεμιστά, φασολάδα, χωριάτικη σαλάτα, τζατζίκι και χαλβά.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ