Με εργαζόμενους του ΟΑΣΘ συναντήθηκε ο υποψήφιος δήμαρχος
Συνάντηση με τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ στις λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν τον Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου είχε ο υποψήφιος δήμαρχος, επικεφαλής της παράταξης “ΘΕΜΕΛΙΟ στο ΜΕΛΛΟΝ”, Μίλτος Τασούλης.
Στόχος της συνάντησης ήταν η καταγραφή των ζητημάτων στην εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και των θεμάτων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στην εκτέλεση του έργου τους, ώστε σε συνεννόηση με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και τη δημοτική αρχή να δοθούν οι κατάλληλες λύσεις.
“Τα παράπονα των κατοίκων και των επισκεπτών στον Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου από την ποιότητα της εξυπηρέτησης μέσω της αστικής συγκοινωνίας είναι πολλά. Ζητήματα, όπως τα ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία στις ώρες αιχμής, ο μειωμένος αριθμός δρομολογίων, οι καθυστερήσεις, η απαράδεκτη αναμονή στις στάσεις και τα προβλήματα στην κίνηση των αστικών του ΟΑΣΘ παραμένουν άλυτα εδώ και χρόνια, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό να γίνονται τα εξιλαστήρια θύματα της οργής όσων πολιτών χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στην πόλη. Την ίδια ώρα οι οδηγοί και οι άλλοι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ δεν είναι σε θέση να εκτελέσουν σωστά το έργο τους, λόγω πολύ συγκεκριμένων ελλείψεων στον αριθμό των λεωφορείων, αλλά και στις οδικές υποδομές του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου και έχουν συγκεκριμένα αιτήματα, τα οποία και δεσμεύτηκα να μεταφέρω στους αρμόδιους. Γι’ αυτό και θα μεριμνήσω να συναντηθώ και με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, ώστε να ενημερώσω συνολικά για το θέμα, καταθέτοντας μάλιστα τις προτάσεις των εργαζομένων, που ζουν καθημερινά με τα προβλήματα. Ο Δήμος μπορεί να μην είναι ο κύριος υπεύθυνος για την κατάσταση που επικρατεί, όμως οφείλει να πιέσει ώστε οι αστικές συγκοινωνίες να είναι αξιοπρεπείς και κυρίως να εξυπηρετούν τους δημότες. Να πιέσει με κατάθεση προτάσεων, με κάλυψη των κενών στις υποδομές και τους ελέγχους, με παρεμβάσεις τόσο στον ΟΑΣΘ, όσο και στο αρμόδιο Υπουργείο, αλλά και στην Τροχαία. Οι δρόμοι στον αστικό ιστό της περιοχής δεν είναι επαρκείς για να κινηθούν απρόσκοπτα τα αστικά λεωφορεία. Υπάρχουν όμως εναλλακτικές παρεμβάσεις, που μπορεί να υλοποιήσει μια δημοτική αρχή, για να βελτιωθεί η κατάσταση”, επισημαίνει ο κ. Τασούλης.
Τα κυριότερα από τα ζητήματα, που μπορούν να βελτιωθούν, όπως τα περιέγραψαν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ στον υποψήφιο δήμαρχο Κορδελιού – Ευόσμου και ο κ. Τασούλης προτίθεται τις επόμενες μέρες να συζητήσει με τη διοίκηση του Οργανισμού είναι:
-Δεν εκτελούνται όλα τα προγραμματισμένα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων διότι δεν υπάρχουν σε διάθεση στην αφετηρία των γραμμών 32 και 21 όλα τα απαραίτητα οχήματα για να μπορέσουν να καλύψουν πλήρως το πρόγραμμα που προβλέπεται. Συνήθως τα οχήματα είναι από τέσσερα έως πέντε λιγότερα. Κανονικά πρέπει να υπάρχουν 15 κυρίως μεγάλα οχήματα για τη γραμμή 32 και οχτώ μικρά για τη γραμμή 21. Καθημερινά ο διαθέσιμος στόλος είναι από τρία έως πέντε μεγάλα οχήματα και επτά μικρά οχήματα.
-Τα μειωμένα δρομολόγια έχουν ως συνέπεια να περιορίζεται ο αριθμός των επιβατών που μπορούν να μετακινηθούν και συνεπώς η αναμονή στις στάσεις των λεωφορείων να είναι απαράδεκτη.
-Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ προβλέπεται στις ώρες αιχμής να περνά ένα αστικό λεωφορείο ανά δέκα λεπτά από τις στάσεις, τα δρομολόγια τελικά γίνονται ανά 25 – 30 λεπτά και ορισμένες μέρες σε συγκεκριμένες ώρες, ειδικά στη γραμμή 32, γίνονται ακόμη και ανά 45 λεπτά.
-Οι συνθήκες μετακίνησης έτσι είναι απαράδεκτες σε πολλά δρομολόγια, με τους επιβάτες να βιώνουν απίστευτο συνωστισμό, που οι εργαζόμενοι χαρακτηρίζουν “σαρδελοποίηση”.
-Δεν υπάρχει μέριμνα του Δήμου, ώστε οι οδικοί άξονες από τους οποίους διέρχονται τα αστικά λεωφορεία να είναι “ελεύθεροι”. Διπλοπαρκαρισμένα οχήματα εμποδίζουν τη διέλευση των λεωφορείων, με αποτέλεσμα επιπλέον καθυστερήσεις. Το πρόβλημα είναι εξαιρετικά έντονο στην οδό 28ης Οκτωβρίου και την Καραολή και Δημητρίου στην Δ.Ε. Ευόσμου. Επίσης, στην οδό Αντώνη Τρίτση, τα αστικά της γραμμής 32Α αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα διέλευσης στις ημέρες που τα καταστήματα της περιοχής έχουν έντονη κίνηση, λόγω της άναρχης στάθμευσης των οχημάτων (ιδιαίτερα από το απόγευμα της Παρασκευής ως το βράδυ του Σαββάτου).
Όπως τόνισε ο κ. Τασούλης, “τα κυρίαρχα ζητήματα, που θα μπορούσαν με την επίλυσή τους να βελτιώσουν πολύ το πρόβλημα είναι δύο.
- Το πρώτο είναι η διάθεση των προβλεπόμενων λεωφορείων για τις δυο γραμμές που εξυπηρετούν τον Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου (21 και 32Α). Αυτό είναι θέμα που πρέπει να λύσει ο ΟΑΣΘ άμεσα.
- Το δεύτερο είναι ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης στους δρόμους από όπου διέρχονται τα αστικά λεωφορεία. Αυτό είναι θέμα τόσο αστυνόμευσης, όσο και δημοτικής αρχής. Για παράδειγμα στην οδό Αντώνη Τρίτση είναι εμφανές το έλλειμμα θέσεων στάθμευσης και στάσης των οχημάτων, σε συνδυασμό με τα καταστήματα που λειτουργούν εκεί. Ο Δήμος οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλίες. Να δημιουργήσει θέσεις στάθμευσης παρά την οδό για να σταματήσει η ανεξέλεγκτη κατάσταση που επικρατεί. Και βεβαίως να ελεγχθεί η παράνομη στάθμευση.
Οι αστικές συγκοινωνίες μπορούν να βελτιωθούν. Η εξυπηρέτηση μπορεί να βελτιωθεί. Και έτσι να βελτιωθεί και η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να περιοριστεί η χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου και να δοθεί μια ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Δήμος Κορδελιού – Ευόσμου. Το ζητούμενο είναι η συνεργασία των εμπλεκομένων, η βούληση και βέβαια η διαρκής μέριμνα των τοπικών αρχόντων για την επίλυση των σημαντικών προβλημάτων του τόπου τους. Αν συνεχίσουμε να αφήνουμε τις αστικές συγκοινωνίες στον… αυτόματο πιλότο, το πρόβλημα θα επιδεινωθεί περαιτέρω και το λεωφορείο θα απαξιωθεί, με τις όποιες συνέπειες για τη συνολική λειτουργία του Δήμου και ειδικά για την κινητικότητα στην περιοχή”.