Connect with us
Header Leaderboard Ad Code

Δήμος Νέαπολης Συκεών

Σαπούνια «ταξιδεύουν» από τις Συκιές στην ευρωπαϊκή αγορά

Published

on

Η Πηνελόπη Τσομπανίδου και η Λία Μιχαηλίδου δημιούργησαν το My Greek Soap

Τις ευεργετικές ιδιότητες που έχει το ελληνικό παραδοσιακό  γιαούρτι, το βουβαλίσιο γάλα, το αγνό μέλι και το τσάι του βουνού μπορούν να δοκιμάσουν οι καταναλωτές και στο ..μπάνιο τους καθώς, όλα τα παραπάνω συστατικά εμπεριέχονται στα χειροποίητα σαπούνια που παρασκευάζονται στο εργαστήρι που δημιούργησαν δύο γυναίκες επιχειρηματίες στην Θεσσαλονίκη.

Η κοινή τους αγάπη για το φυσικό σαπούνι οδήγησε την Πηνελόπη Τσομπανίδου και τη Λία Μιχαηλίδου να αφοσιωθούν στη μελέτη, την αναζήτηση και την έρευνα και να δημιουργήσουν μια συλλογή που αποτελείται από τέσσερις σειρές ξεχωριστών σαπουνιών. Χαρακτηριστικό όλων των προϊόντων τους είναι ότι, οι πρώτες ύλες και τα ενεργά συστατικά έχουν έντονη ελληνική ταυτότητα.

Οι δυο τους, δημιούργησαν, στις Συκιές Θεσσαλονίκης, το My Greek Soap, εργαστήριο παρασκευής χειροποίητων σαπουνιών με την ψυχρή μέθοδο σαπωνοποίησης. Ήδη, ένα σημαντικό μέρος της παραγωγής τους εξάγεται σε Ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ολλανδία και η Αγγλία, ενώ ο εξωστρεφής χαρακτήρας των προϊόντων τους διατηρείται και ..εντός των συνόρων καθώς τα συγκεκριμένα σαπούνια βρίσκονται συνήθως στα ράφια των concept stores της Αθήνας και των ελληνικών νησιών. 

Η Πηνελόπη Τσομπανίδου, μιλά στην Καρφίτσα για το επιχειρηματικό τους εγχείρημα, τις τάσεις της αγοράς γύρω από τα φυσικά καλλυντικά και για τα επόμενα σχέδια τους.  

 Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε επιχειρηματικά με την παραγωγή χειροποίητων  σαπουνιών;

Η αγάπη μας για το φυσικό σαπούνι. Διαθέτοντας σημαντική εμπειρία ενασχόλησης με την τέχνη της σαπωνοποιίας και της διδασκαλίας της, και η Λία προσηλωμένη, την τελευταία πενταετία, στη μελέτη και εξέλιξη του φυσικού σαπουνιού, και με εμπειρία στον χώρο της διαφήμισης, αποφασίσαμε και ενώσαμε τις δυνάμεις και τις γνώσεις μας  παρασκευάζοντας προϊόντα με εξαιρετικές ιδιότητες και βελτιωμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά, καταφέρνοντας να εξελίξουμε το κλασικό σαπούνι και να το πάμε ένα βήμα μπροστά.

 Υπάρχει ενδιαφέρον από τους καταναλωτές για το χειροποίητο καλλυντικό σαπούνι; Ποιο είναι το feed back που παίρνετε από την αγορά; 

Στην αγορά υπάρχει γενικότερα ενδιαφέρον για φυσικά προϊόντα με αγνά υλικά και χωρίς χημικά πρόσθετα. Η αλήθεια είναι πως στην Ελλάδα δεν υπήρχε η γνώση για την ποιότητα, την αξία και τις ιδιότητες του φυσικού σαπουνιού στον βαθμό που υπάρχει στο εξωτερικό. Αυτό όμως τα τελευταία χρόνια αλλάζει καθώς το φυσικό χειροποίητο σαπούνι αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο κοινό.

 Στις σειρές των προϊόντων σας, το φυσικό σαπούνι “παντρεύεται” υλικά όπως το γιαούρτι, το φρέσκο βουβαλίσιο γάλα και το τσάι του βουνού. Πως γίνεται η επιλογή των συστατικών; 

Η επιλογή των συστατικών γίνεται με βάση την ελληνικότητα, τις ιδιότητες και την υψηλή ποιότητα που έχουν τα προϊόντα του τόπου μας. Τα Ελληνικά προϊόντα είναι μοναδικά και αυτό είναι κάτι που αξίζει να αναδειχθεί. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που ονομάσαμε το εργαστήριο My Greek Soap.

Πόσο χρόνο αφιερώνετε στο πειραματισμό και την έρευνα και ποιο είναι το κριτήριο ώστε το τελικό προϊόν να πάρει την “έγκριση¨ σας και να κυκλοφορήσει στην αγορά; 

Η έρευνα και ο πειραματισμός ξεκίνησαν από την μεγάλη αγάπη στο φυσικό σαπούνι που παρασκευάζεται με την ψυχρή μέθοδο σαπωνοποίησης, και τα στάνταρντς που θέσαμε ήταν υψηλά. Γνωρίζοντας το χειροποίητο σαπούνι ελαιολάδου με τα χαρακτηριστικά, τις ιδιότητες αλλά και τις αδυναμίες του, αποφασίσαμε να αφιερώσουμε χρόνο, μελέτη, έρευνα και χειρωνακτική εργασία, ώστε να καταφέρουμε να βελτιώσουμε τις ιδιότητές του και να το πάμε ένα επίπεδο πιο πάνω.

Ποια ήταν η κυριότερη δυσκολία και ποια ήταν η καλύτερη στιγμή στη διάρκεια της επιχειρηματικής σας δραστηριότητας;

Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι να συνδυάσεις το παραγωγικό με το εμπορικό κομμάτι. Η καλύτερη στιγμή είναι όταν δημιουργείς συνταγές, “παντρεύεις” υλικά και μυρωδιές, και δοκιμάζεις το τελικό προϊόν.

Η πανδημία επηρέασε τα σχέδια ή την λειτουργία της επιχείρησης σας;

Η πανδημία ήταν ένα άσχημο timing για όλους. Έβαλε φρένο σε όλα τα σχέδια και άλλαξε τις προτεραιότητες. Όμως το σημαντικό πάνω από όλα είναι να βγούμε υγιείς και δυνατοί από αυτή την περιπέτεια. Όλα τα άλλα, με προσπάθεια, επιμονή και εφόσον οι συγκυρίες είναι ευνοϊκές, χτίζονται.

 Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι της My Greek Soap;  

Στην παρούσα φάση χρειάζονται προσεκτικά βήματα για ανάπτυξη και εξέλιξη, κάτι το οποίο απαιτεί σκέψη και σωστή κατεύθυνση. Σίγουρα στόχος μας είναι να καταφέρει να κερδίσει την αγάπη του κόσμου και να αποκτήσει μεγαλύτερο πιστό κοινό, και φυσικά να “ταξιδέψει” και να γίνει ακόμη περισσότερο γνωστό εκτός Ελλάδας.

Πηγή κειμένου και φωτογραφίες: ‘Εντυπη Karfitsa – Δημοσιογράφος: Μαρία Ζερβοχωρίτου

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement