Connect with us
Header Leaderboard Ad Code

Δήμος Παύλου Μελά

Μάγεψε ο Δ.Ζερβουδάκης – Ακολουθεί η διεθνούς φήμης σορπάνο Σ.Θεοδωρίδου στο «Σεπτέμβριος όπως… Πολιτισμός 2022»

Published

on

Δωρεάν είσοδος στους Βυζαντινούς Νερόμυλους

Με τη συναυλία του Δημήτρη Ζερβουδάκη στο κατάμεστο Ανοιχτό Θέατρο των Βυζαντινών Νερόμυλων ξεκίνησαν χθες το βράδυ οι εκδηλώσεις «Σεπτέμβριος όπως… Πολιτισμός», η μεγάλη γιορτή που διοργανώνει το Τμήμα Πολιτισμού του Δήμου Παύλου Μελά, στο τέλος κάθε καλοκαιριού, δίνοντας ζωή στη γειτονιά, ομορφιά στην πόλη και επιβεβαιώνοντας ότι ο Πολιτισμός δεν έπαψε ποτέ να είναι… είδος πρώτης ανάγκης.

Σήμερα Σάββατο 27 Αυγούστου 2022 επιστρέφουμε στους μοναδικούς Βυζαντινούς Νερόμυλους Πολίχνης, τοπόσημο του Δήμου Παύλου Μελά και σημείο αναφοράς της Θεσσαλονίκης, για μια αξέχαστη μουσική εμπειρία με τη διεθνούς φήμης σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου.

Ώρα έναρξης: 20.30.

Η είσοδος είναι ελεύθερη

Η δημοφιλής Ελληνίδα υψίφωνος Σόνια Θεοδωρίδου συνοδευόμενη από ένα εξαίρετο μουσικό σύνολο θα μας χαρίσει μια μουσική βραδιά με τίτλο «Τραγουδώντας τους Έλληνες» και επιλεγμένα τραγούδια μεγάλων Ελλήνων Συνθετών, του Μάνου Χατζιδάκι, του Μίκη Θεοδωράκη, του Σταύρου Ξαρχάκου και άλλων κορυφαίων της ελληνικής καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Τραγούδια που όλοι αγαπάμε και που είναι βαθιά συνδεδεμένα με την ιστορία και την καρδιά μας. Τραγούδια που αποτυπώνουν την ελληνική ψυχή σε όλες τις εκφάνσεις της, τους καημούς, τις αγάπες, τους έρωτες και τις προσδοκίες μας, σε ένα μοναδικό κονσέρτο που αγγίζει και αφορά όλους!

Λίγες λέξεις για τη Σόνια Θεοδωρίδου

Από την Βέροια στα πιο σημαντικά λυρικά θέατρα της Ευρώπης, η Σόνια Θεοδωρίδου χάραξε έναν μοναδικό δρόμο επιτυχίας με πολλή δουλειά, άπειρες ώρες μελέτης, αφοσίωσης, μεγάλων εκπλήξεων και γεγονότων που έδεναν μεταξύ τους, έτσι ώστε να την οδηγήσουν εκεί που ήθελε να φτάσει.

Συνεργάστηκε με ιερά τέρατα της οπερετικής σκηνής, και με μύθους του πόντιουμ, όπως οι Zubin Mehta, Sir Neville Mariner, Antonio Pappano, Rene Jacobs, Christoph von Dohnanyi, Ivan Fischer Andras Schiff και είχε τη μεγάλη τύχη να έχει δασκάλους θρυλικούς καλλιτέχνες όπως την Elisabeth Schwarzkopf, Diedrich Fischer Dieskau, Christa Ludwig, Birgit Nilsson καθώς και την αξεπέραστη παιδαγωγό Vera Rosza. Κοντά τους διδάχθηκε την τέχνη τόσο του Lied όσο και της όπερας.

Από τις λυρικές ηρωίδες Elvira (Don Giovanni), Pamina (Ο Μαγικός Αυλός), Alcina (Alcina), Violetta (Η Τραβιάτα), Gilda (Ριγκολέττο), Angelica (Suor Angelica), Mimi (Οι Μποέμ), Euridice (Ορφέας και Ευρυδίκη του Gluck), Giulietta (I Capuletti e i Montecchi), Maria Stuarda (Maria Stuarda), Cleopatra (Ιούλιος Καίσαρας), Jenny (Mahagonny), Santuzza (Cavalleria Rusticana) κ.ά., τις άριες της τέχνης του Μπαρόκ και το γερμανικό Lied, ερμήνευσε μοναδικές δημιουργίες των Μάνου Χατζιδάκι, Γιάννη Μαρκόπουλου, Μίμη Πλέσσα, Θάνου Μικρούτσικο και άλλων σπουδαίων.

Οι δραστηριότητες όμως δεν σταματούν στον καλλιτεχνικό τομέα καθώς η Σόνια Θεοδωρίδου έχει ένα φωτεινό κοινωνικό προφίλ. Η ίδια δηλώνει: «Δεν θα ήμουν ποτέ ευτυχής, αν δεν ένιωθα ότι, με τα δώρα που πήρα και που δεν είναι καθόλου αυτονόητα, θα μπορούσα να δώσω κι εγώ χαρά στον διπλανό μου». Γι’ αυτό τραγουδά για τους φυλακισμένους, ιδρύει μουσικές και παιδικές βιβλιοθήκες ανά την Ελλάδα, δημιουργεί χορωδίες και είναι πάντα κοινωνικά παρούσα. Η διεθνής Πριμαντόνα είναι μια γνήσια Ελληνίδα με καταγωγή από τον πόντο με πολιτική εγρήγορση γι’ αυτό δεν δίστασε τον Ιούνιο του 2014, να μπει στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου προκειμένου να κάνει μια σιωπηλή διαμαρτυρία, ανακινώντας εκ νέου το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα και κερδίζοντας ταυτόχρονα τη συμπαράσταση της παγκόσμιας καλλιτεχνικής κοινότητας.

*Οι παραπάνω πληροφορίες της Βιογραφίας της Σόνιας Θεοδωρίδου από τη συνέντευξη στην ηλεκτρονική σελίδα «Η εποχή» και την  Λιάνα Μαλανδρενιώτη  (2 Ιανουαρίου 2022)

Πρόσβαση στους Βυζαντινούς Νερόμυλους Πολίχνης Δήμου Παύλου Μελά

Η πρόσβαση στους Βυζαντινούς Νερόμυλους Πολίχνης Δήμου Παύλου Μελά γίνεται με το αστικό λεωφορείο Νο 1, από τα ΚΤΕΛ με τερματικό σταθμό το Σκλαβενίτη Ευκαρπίας.

Η συγκεκριμένη γραμμή διέρχεται από τις κεντρικές στάσεις της Πολίχνης και της Σταυρούπολης (πληροφορίες www.oasth.gr). Επίσης με τα λεωφορεία Νο 28, 29.

Οδικώς, η πρόσβαση γίνεται από την περιφερειακή οδό μέσω της εξόδου για το Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο

Ανοιχτό Θέατρο των Βυζαντινών Νερόμυλων Πολίχνης

Το αρχαιολογικό πάρκο των Βυζαντινών Νερόμυλων Πολίχνης συνδυάζει το φυσικό κάλλος, την ιστορική σημασία, την ευκολία πρόσβασης και τη λειτουργικότητα. Στο παρελθόν η περιοχή ήταν τόπος εκδρομών και αναψυχής για τους Θεσσαλονικείς, λόγω της παραδείσιας ομορφιάς της ενώ με απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου κηρύχθηκε ”Μνημείο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Χρόνων”.

Το Ανοιχτό Θέατρο των Βυζαντινών Νερόμυλων της Πολίχνης, χωρητικότητας 500 ατόμων, χώρος απαράμιλλης ομορφιάς και πολιτισμού, άνοιξε τις πύλες του για το κοινό το Σεπτέμβριο του 2015, μετά από πολλά χρόνια αχρησίας.

Η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, υπό τη διεύθυνση του Χάρη Ηλιάδη, είχε παρουσιάσει τότε μια μοναδική συναυλία, σε μια πετυχημένη σύμπραξη του Δήμου Παύλου Μελά και του Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών.

Έκτοτε, το νερό κύλησε στα «μυλοτόπια» της ιστορίας και έβαλε για τα καλά το Ανοιχτό Θέατρο των Βυζαντινών Νερόμυλων στο χάρτη της πολιτιστικής ατζέντας ολόκληρης της πόλης, με τις μοναδικές μουσικές και θεατρικές βραδιές στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Βυζαντινών Νερόμυλων που οργανώνει το Τμήμα Πολιτισμού στο τέλος του καλοκαιριού.

Ο Νερόμυλος: μια σοφή μηχανή στο μυλοτόπι Πολίχνης

O Nερόμυλος ήταν μια σοφή στη σύλληψή της μηχανή, με απλή κτηριολογική δομή και εξοπλισμό. Λειτουργούσε απολύτως οικολογικά, δίνοντας νερό ο ένας στον άλλο. Απαιτούσε διπλή παροχή νερού και στηριζόταν στη μετατροπή της δύναμης της υδατόπτωσης σε κινητική ενέργεια και στη μεταφορά της περιστροφικής κίνησης της φτερωτής και του κάθετου άξονα στη μυλόπετρα, χωρίς την παρεμβολή γραναζιού.

Οι Νερόμυλοι αποτελούσαν την πιο διαδεδομένη μηχανή των βυζαντινών και μεταβυζαντινών χρόνων, που αντικατέστησε τη βαριά χειρωνακτική εργασία.

Κατείχαν πρωτεύουσα σημασία στο βυζαντινό οικονομικό σύστημα, δεδομένου ότι αποτελούσαν τη βάση της πρωτογενούς παραγωγής και εισέφεραν σημαντικά φορολογικά έσοδα στα κρατικά ταμεία.

Χρησιμοποιήθηκαν ανά τους αιώνες για άλεση καρπών, αλλά και σύνθλιψη μπαρούτης και ελαιοκάρπων για παραγωγή ελαιόλαδου, σφυρηλάτηση μετάλλων, επεξεργασία υφασμάτων (ρασοτριβή – μαντάνι), πριόνισμα, κίνηση κεραμικού τροχού κ.λ.π.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement