Connect with us
Header Leaderboard Ad Code

Πολιτισμός

Ρεσιτάλ τραγουδιού – Accademia Teatro alla Scala

Published

on

Σε συνεργασία με την Ιταλική Πρεσβεία στην Αθήνα, στο πλαίσιο της έγκριτης πολιτιστικής πρωτοβουλίας του Tempo Forte και του Ιταλικού Πολιτιστικού Ινστιτούτου Αθηνών

Το Σάββατο 13 Νοεμβρίου το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης προσκαλεί το κοινό σε ένα εξαιρετικό ρεσιτάλ τραγουδιού με καλλιτέχνες της Ακαδημίας τελειοποίησης (Accademia di perfezionamento) της Accademia Teatro alla Scala, που διοργανώνει σε συνεργασία με την Ιταλική Πρεσβεία στην Αθήνα, στο πλαίσιο της έγκριτης πολιτιστικής πρωτοβουλίας του Tempo Forte και του Ιταλικού Πολιτιστικού Ινστιτούτου Αθηνών.

Η σοπράνο Noemi Muschetti, ο τενόρος Paolo Antonio Nevi και ο βαρύτονος Paul Grant ερμηνεύουν εμβληματικές άριες από σπουδαίες όπερες των Cimarosa, Rosssini, Donizetti, Verdi, Puccini, Gounod και Bizet. Στο πιάνο τους συνοδεύει ο Αθανάσιος Παπαϊσίου.

Η Ακαδημία τελειοποίησης (Accademia di perfezionamento) για λυρικούς τραγουδιστές αποτελεί μια από τις εκπαιδευτικές προτάσεις αιχμής της Accademia Teatro alla Scala, έγκυρου εκπαιδευτικού θεσμού που στοχεύει στην κατάρτιση όλων των επαγγελματιών, καλλιτεχνών, τεχνικών και διοικητικών, που δραστηριοποιούνται στο ζωντανό θέαμα αξιοποιώντας την διδασκαλία καλλιτεχνών και επαγγελματιών του Teatro alla Scala από κοινού με τους ειδικούς του θεατρικού τομέα.

Το πρόγραμμα:

(Αίθουσα Φίλων της Μουσικής, ώρα 21.00)

Domenico Cimarosa: Άρια “Cara, non dubitar” από την όπερα Ο Μυστικός Γάμος (1749-1801) Noemi Muschetti σοπράνο

Paolo Antonio Nevi τενόρος

-Gaetano Donizetti: Άρια “Come Paride vezzoso” από την όπερα Το ελιξίριο του έρωτα

(1797-1848) , Paul Grant βαρύτονος

Gioachino Rossini: Άρια “Ah! Qual colpo inaspettato… Zitti, ziti” (1792-1868) από την όπερα Ο Κουρέας της Σεβίλλης

Noemi Muschetti σοπράνο 

Paolo Antonio Nevi τενόρος

Paul Grant βαρύτονος

Gaetano Donizetti: Άρια “Il faut partir” από την όπερα Το κορίτσι του συντάγματος (1797-1848) Noemi Muschetti σοπράνο

Georges Bizet: Άρια “Au fond du temple saint“ από την όπερα Αλιείς Μαργαριταριών (1838-1875)

Paolo Antonio Nevi τενόρος

Paul Grant βαρύτονος

Giuseppe Verdi: Άρια “Pst, pst, Nannetta! Vien qua!… Torno all’assalto”

(1813-1901) από την όπερα Φάλσταφ

Noemi Muschetti σοπράνο

Paolo Antonio Nevi τενόρος

Charles Gounod: Άρια “Avant de quitter ces lieux” από την όπερα Φάουστ (1818-1893)

Paul Grant βαρύτονος

-Giacomo Puccini: Άρια “Firenze è come un albero fiorito” από την όπερα Τζιάνι Σκίκι (1858-1924) Paolo Antonio Nevi τενόρος

Άρια “O mio babbino caro” από την όπερα Τζιάνι Σκίκι

Noemi Muschetti σοπράνο

Gaetano Donizetti: Άρια “Caro Elisir, sei mio… Tran, tran”(1797-1848) από την όπερα Το ελιξίριο του έρωτα

Noemi Muschetti σοπράνο

Paolo Antonio Nevi τενόρος

Paul Grant βαρύτονος

Βιογραφικά των συντελεστών

Noemi Muschetti, σοπράνο

Η Noemi Muschetti ξεκίνησε τις σπουδές της στη φωνητική σε νεαρή ηλικία στην Ακαδημία Carmelo Mollica Academy στην γενέτειρά της, τις Συρακούσες της Σικελίας. Συνέχισε να εργάζεται υπό την καθοδήγηση της σοπράνο Francesca Scaini  και έγινε δεκτή στην Ακαδημία YAP του Marcello Giordani. Έχει κερδίσει πληθώρα βραβείων σε διεθνείς διαγωνισμούς φωνητικής. Προκειμένου να εξελίξει το ταλέντο της, συμμετείχε σε σεμινάρια εξειδίκευσης δίπλα στους κορυφαίους Marcello Giordani, Gianluca Gucciardo, Franco Fussi, Mariella Devia, Stefano Giannini, Francesca Patanè, Alessio Pizzech, και Stefania Bonfadelli.

Στις εξέχουσες ερμηνείες της συγκαταλέγεται το Requiem του Mozart στο θέατρο Teatro Massimo Vincenzo Bellini στην Κατάνια και το The Seven Last Words of Christ του Haydn. Το ντεμπούτο της στην όπερα έγινε με το ρόλο της ως Berta στο Il barbiere di Siviglia και ως Adina στο L’elisir d’amore σε σκηνοθεσία του Enrico Stinchelli. Η πρώτη της εμφάνιση στο Teatro Petruzzelli στο Μπάρι πραγματοποιήθηκε στην παράσταση Rigoletto  στον ρόλο της ως Gilda και στην παράσταση Tancredi ως Amenaide για σχολεία. Για την ερμηνεία της ως Adina κέρδισε τον διαγωνισμό AsLiCo.

Για τη διετία 2019-2021 έγινε δεκτή στην Ακαδημία Λυρικής Όπερας της Σκάλας του Μιλάνου. Το Νοέμβριο του 2019 έκανε το ντεμπούτο της στη Σκάλα του Μιλάνου με το ρόλο της ως Clorinda στο έργο La Cenerentola per i bambini, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Pietro Mianiti και σε σκηνοθεσία του Ulrich Peter. Το έργο αρχικά ανέβηκε τον Φεβρουάριο του 2020, αλλά επαναλήφθηκε και τον Ιούνιο του 2021 και προβλήθηκε σε ζωντανή μετάδοση από την τηλεόραση. Άλλες εξέχουσες ερμηνείες της σε παραγωγές της Σκάλας του Μιλάνου περιλαμβάνουν το ρόλο της ως  Erster Elf στην παράσταση Die Ägyptische Helena του Richard Strauss το Νοέμβριο του 2019 σε σκηνοθεσία του Sven-Eric Bechtolf και διεύθυνση του μαέστρου Franz Welser-Möst και το ρόλο της ως Ines στο Il trovatore, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Nicola Luisotti και σκηνοθεσία του Alvis Hermanis τον Φεβρουάριο του 2020.

Paolo Antonio Nevi, τενόρος

Ο Paolo Antonio Nevi γεννήθηκε στην πόλη Τέρνι και ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές του σε νεαρή ηλικία. Το 2016 μετακόμισε στην Πάρμα για να σπουδάσει  λυρικό τραγούδι στο Ωδείο A. Boito υπό την καθοδήγηση της Nemi Bertagni και συμπληρωματικά παρακολούθησε σεμινάρια εξειδίκευσης δίπλα στους Pietro Ballo και Danny Lemmo.

Έχει ήδη αποσπάσει σημαντικό αριθμό διακρίσεων, μεταξύ των οποίων το Βραβείο του Ιδρύματος Fondazione Luciano Pavarotti και το Βραβείο Νέου Ταλέντου στην κατηγορία των ανδρών στον 4ο Διεθνή Διαγωνισμό Νέων Τραγουδιστών Όπερας “Premio Etta e Paolo Limiti”.

Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει όπερες των Donizetti, Verdi, Puccini και Gounod. Ανάμεσα στους πρώτους του ρόλους συγκαταλέγεται η ερμηνεία του ως Ernesto στην παράσταση Don Pasquale στο Borgo Val di Taro.

Το φθινόπωρο του 2018 ήταν επιτυχών της διαδικασίας εισαγωγής στην Ακαδημία Λυρικής Όπερας της Σκάλας του Μιλάνου για τη διετία 2019-2021. Τον Σεπτέμβριο του 2019 υποδύθηκε το ρόλο του Nemorino στην παράσταση L’elisir d’amore στο θέατρο Teatro Olimpico στην πόλη Βιτσέντσα. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στην Ακαδημία ερμήνευσε το ρόλο του Don Ramiro στο έργο La Cenerentola per i bambini από το Νοέμβριο του 2019 έως τον Φεβρουάριο του 2020 με μαέστρο τον Pietro Mianiti και σκηνοθέτη τον  Ulrich Peter. Ακόμη, έχει ερμηνεύσει πολλούς ρόλους στο πρόγραμμα της Σκάλας του Μιλάνου: τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2020 υποδύθηκε τον Benvolio στην παράσταση Roméo et Juliette του Gounod, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Lorenzo Viotti και τη σκηνοθεσία του Bartlett Sher, ενώ τον Ιούνιο και Ιούλιο του 2021 ενσάρκωσε το ρόλο του Don Curzio στην ιστορική παραγωγή Le nozze di Figaro του Giorgio Strehler, με μαέστρο τον Daniel Harding.

Paul Grant, βαρύτονος

Ο Paul Grant γεννήθηκε στο Εδιμβούργο, όπου ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές. Μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, συνέχισε την πορεία του προς την τελειοποίηση των ταλέντων του στη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής του Λονδίνου. Από το 2017 έως το 2019 φοίτησε στην  Royal Academy Opera. Είναι μέλος του Academy Song Circle και έχει  εμφανιστεί ως σολίστ στο Bach Cantata Series του Ιδρύματος RAM/Kohn Foundation.

Είναι ένας από τους νεότερους καλλιτέχνες που συμμετείχε στο Πρόγραμμα Νέων Καλλιτεχνών του Ιδρύματος Britten Pears και σπούδασε στην Ακαδημία Georg Solti Accademia di Bel Canto. Οι πιο αξιοσημείωτες επαγγελματικές του εμπειρίες περιλαμβάνουν τη συμμετοχή του σε γκαλά στο Μέγαρο Victoria Hall στη Γένοβα, σε ρεσιτάλ στην Πινακοθήκη Queen’s Gallery στο παλάτι του Buckingham, στο Wigmore Hall, στο φεστιβάλ μουσικής Edinburgh Festival Fringe, στο διεθνές φεστιβάλ νέων Aberdeen International Youth Festival, στο  Leeds Lieder, στο φεστιβάλ  Oxford Lieder Festivals και σε πολλές παραγωγές στο φεστιβάλ Garsington Opera Festival.

Για τη διετία 2019-2021 έγινε δεκτός στην Ακαδημία Λυρικής Όπερας της Σκάλας του Μιλάνου. Το ντεμπούτο του στη Σκάλα του Μιλάνου έγινε ως Dandini στην όπερα La Cenerentola per i bambini, σε διεύθυνση του μαέστρου Pietro Mianiti και σκηνοθεσία του Ulrich Peter. Ανάμεσα στις συμμετοχές του σε παραγωγές της Σκάλας του Μιλάνου συγκαταλέγονται ο ρόλος του ως Grégorio στην όπερα Roméo et Juliette του Gounod το 2020, σε σκηνοθεσία του Bartlett Sher και διεύθυνση ορχήστρας του Lorenzo Viotti, καθώς και το ρόλο του Καππαδόκη στην όπερα Salome του Strauss , που μεταδόθηκε ζωντανά το Φεβρουάριο του 2021 σε διεύθυνση του μαέστρου Riccardo Chailly και σκηνικά του Damiano Michieletto. Ο Paul Grant θα επιστρέψει στη Σκάλα  τη σεζόν 2021-2022 ως πρώην σπουδαστής της Ακαδημίας στο ρόλο του Sebastian στην όπερα The tempest, σε σύνθεση και διεύθυνση του Thomas Adès και σκηνοθεσία του Robert Lepage (Νοέμβριος 2022).

Όλες οι παραγωγές είναι covid free καθώς οι θεατές εισέρχονται στους χώρους του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται 30 ημέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο, με ισχύ έως 180 ημέρες μετά από αυτόν.

Εντός των χώρων του Οργανισμού τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα ασφαλούς διεξαγωγής θεαμάτων της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού, ενώ είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

Για το σύνολο των παραστάσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης μπορείτε να ενημερωθείτε στο www.tch.gr

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement