Connect with us
Header Leaderboard Ad Code

Δήμος Παύλου Μελά

Σσσς… αρχίζει η “Τζιτζιμιτζιχοτζιριά” στους Βυζαντινούς Νερόμυλους την Πέμπτη 1.9

Η είσοδος είναι ελεύθερη

“Σσσς… αρχίζει” το διήμερο των εκδηλώσεων “Σεπτέμβριος όπως … Πολιτισμός” στους μαγευτικούς Βυζαντινούς Νερόμυλους Πολίχνης με αφηγήσεις παραμυθιών και ιστοριών για τα παιδιά και για τους ενήλικες.

Ο Δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτρης Δεμουρτζίδης, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Παντελής Νιγδέλης και το Τμήμα Πολιτισμού προσκαλούν μικρούς και μεγάλους, την Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 20.00, στη “Τζιτζιμιτζιχοτζιριά” της Στέλλας Μιχαηλίδου, μια θεατρική παράσταση από τη Θεατρική Ομάδα Δήμου Παύλου Μελά, σε σκηνοθεσία της Θεανώς Αμοιρίδου, γεμάτη χιούμορ, φαντασία, χορό και τραγούδι, που θυμίζει την αξία της ειρηνικής συνύπαρξης, το σεβασμό στη διαφορετικότητα και την αγάπη για τη ζωή.

Η Είσοδος είναι ελεύθερη.

“Σσσς… αρχίζει”

Ένα αφιέρωμα στις ιστορίες και σ’ αυτούς που τις αφηγούνται με τον δικό τους μοναδικό και ευρηματικό τρόπο.

Με λόγο ή χωρίς, με σύγχρονα θέματα ή όχι, με το σώμα, τη μουσική, τον χορό, την εικόνα, την κίνηση, τα παιδιά ξεχωρίζουν και μαθαίνουν το καλό και το κακό, το δίκιο και το άδικο, την αγάπη και τον έρωτα, τις παραδόσεις και τον πολιτισμό. Κατανοούν και αντιλαμβάνονται τον κόσμο.

Μέσα από τις ιστορίες και τα παραμύθια ξεπηδάνε εικόνες μαγικές, που γίνονται βάλσαμο, αλλά και ακονιστήρια για την ψυχή και τον νου. Εικόνες που μένουν για πάντα στα όνειρά μας, όσο μεγάλοι ή μικροί είμαστε.

Ας αφήσουμε να ζωντανέψουν οι ιστορίες και ας ακούσουμε να μας ψιθυρίσουν τα μυστικά τους, γιατί μέσα από αυτές ενηλικιωνόμαστε και τελικά με ένα παραμύθι γινόμαστε…….πάλι παιδιά!

Σσσς……αρχίζει.

“Τζιτζιμιτζιχοτζιριά” της Στέλλας Μιχαηλίδου

«Μια φορά κι έναν καιρό

ήτανε μια πολιτεία,

μεγάλη σαν μικρή πλατεία

που μυρμήγκια κατοικούσαν

μια Μυρμηγκοπολιτεία!»

Η Μυρμηγκοπολιτεία είναι μια καλά οργανωμένη κοινωνία που δεν έχει καιρό για χάσιμο. Όλα τα μυρμήγκια είναι συντονισμένα στους ξέφρενους ρυθμούς της εργασίας χωρίς σταματημό, της αποθήκευσης υλικών αγαθών και της προστασίας μιας παράδοσης, που τα θέλει υποταγμένα στο καθήκον. Κανείς δεν επιτρέπεται να παρεκκλίνει απ’ αυτόν τον σκοπό. Ο νεαρός μέρμηγκας Σταύρος όμως είναι διαφορετικός απ’ τα υπόλοιπα μυρμήγκια. Συγκινείται από τα χρώματα, τη φύση, το παιχνίδι, τη φιλία, την ποίηση, τη συνύπαρξη. Δύο εντελώς διαφορετικοί κόσμοι έρχονται σε ρήξη.

Πώς θα αντιμετωπίσει η συντηρητική κοινωνία των μυρμηγκιών τον νεαρό Σταύρο; Θα τον αποδεχθεί ή όχι; Και τι ρόλο θα παίξουν στην ιστορία ένας Τζίτζικας, μια πανέμορφη Χρυσή Πεταλούδα και ο φίλος του ο Ραμ Πιμ; Μία υπέροχη ιστορία που θέτει σημαντικά ερωτήματα σε μικρούς και μεγάλους για τις αληθινές αξίες της ζωής.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Θεανώ Αμοιρίδου, Σκηνικό – Κοστούμια – Κατασκευή: Νίκος Καραγιαννίδης, Μιχάλης Τσόκλης, Μουσική: Πάρις Παρασχόπουλος, Χορογραφίες: Νίκος Ορτετζάτος, Φωτισμοί: Μάκης Μαριάδης, Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Λαμπριανίδου, Βοηθός Μουσικού: Δέσποινα Πραφτσιώτη, Μακιγιάζ: Ολυμπία Λαζαρίδου, Τεχνική Υποστήριξη: Μάκης Μαριάδης, Πάρης Βασιλειάδης, Ηχογράφηση: Studio Underground – Σωτήρης Νούκας, Σχεδιασμός Έντυπου Υλικού: Δώρα Μπαξεβάνογλου

Διανομή

Τζίτζικας: Αγγελική Λιωνάκη, Σταύρος: Κωνσταντίνος Τσακίρης, Ραμ Πιμ: Μάγδα Τογκούρη, Χρυσή Πεταλούδα: Αγάπη Ουζούνη, Κος Μυρμηγκιάν/Εργάτης: Αθανασία Αποστολίδου, Ευέξαπτος/Εργάτης: Δημήτρης Τσακίρης, Κα Ούργκα/ Εργάτης: Αργυρώ Ζαρκαδούλα, Ανώνυμος/Μπαρμπα-Σταθάκης/Εργάτης: Δώρα Μπαξεβάνογλου, Κα Πιμ/Μαθήτρια/Μυρμηγκομάτ/Εργάτης: Ανατολή Φωτιάδου, Μαθήτρια/Μυρμηγκομάτ/Εργάτης: Γεωργία Αραμπατζή, Μαθήτρια/Εργάτης: Παγώνα Μπακαλάκη, Μαθήτρια/Μυρμηγκομά/Εργάτης: Μέλπω Μουρατίδου

Πρόσβαση στους Βυζαντινούς Νερόμυλους Πολίχνης Δήμου Παύλου Μελά

Η πρόσβαση στους Βυζαντινούς Νερόμυλους Πολίχνης Δήμου Παύλου Μελά γίνεται με το αστικό λεωφορείο Νο 1, από τα ΚΤΕΛ με τερματικό σταθμό το Σκλαβενίτη Ευκαρπίας.

Η συγκεκριμένη γραμμή διέρχεται από τις κεντρικές στάσεις της Πολίχνης και της Σταυρούπολης (πληροφορίες www.oasth.gr). Επίσης με τα λεωφορεία Νο 28, 29.

Οδικώς, η πρόσβαση γίνεται από την περιφερειακή οδό μέσω της εξόδου για το Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο

Ανοιχτό Θέατρο των Βυζαντινών Νερόμυλων Πολίχνης

Το αρχαιολογικό πάρκο των Βυζαντινών Νερόμυλων Πολίχνης συνδυάζει το φυσικό κάλλος, την ιστορική σημασία, την ευκολία πρόσβασης και τη λειτουργικότητα. Στο παρελθόν η περιοχή ήταν τόπος εκδρομών και αναψυχής για τους Θεσσαλονικείς, λόγω της παραδείσιας ομορφιάς της ενώ με απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου κηρύχθηκε “Μνημείο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Χρόνων”.

Το Ανοιχτό Θέατρο των Βυζαντινών Νερόμυλων της Πολίχνης, χωρητικότητας 500 ατόμων, χώρος απαράμιλλης ομορφιάς και πολιτισμού, άνοιξε τις πύλες του για το κοινό το Σεπτέμβριο του 2015, μετά από πολλά χρόνια αχρησίας.

Η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, υπό τη διεύθυνση του Χάρη Ηλιάδη, είχε παρουσιάσει τότε μια μοναδική συναυλία, σε μια πετυχημένη σύμπραξη του Δήμου Παύλου Μελά και του Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών.

Έκτοτε, το νερό κύλησε στα «μυλοτόπια» της ιστορίας και έβαλε για τα καλά το Ανοιχτό Θέατρο των Βυζαντινών Νερόμυλων στο χάρτη της πολιτιστικής ατζέντας ολόκληρης της πόλης, με τις μοναδικές μουσικές και θεατρικές βραδιές στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Βυζαντινών Νερόμυλων που οργανώνει το Τμήμα Πολιτισμού στο τέλος του καλοκαιριού.

Ο Νερόμυλος: μια σοφή μηχανή στο μυλοτόπι Πολίχνης

O Nερόμυλος ήταν μια σοφή στη σύλληψή της μηχανή, με απλή κτηριολογική δομή και εξοπλισμό. Λειτουργούσε απολύτως οικολογικά, δίνοντας νερό ο ένας στον άλλο. Απαιτούσε διπλή παροχή νερού και στηριζόταν στη μετατροπή της δύναμης της υδατόπτωσης σε κινητική ενέργεια και στη μεταφορά της περιστροφικής κίνησης της φτερωτής και του κάθετου άξονα στη μυλόπετρα, χωρίς την παρεμβολή γραναζιού.

Οι Νερόμυλοι αποτελούσαν την πιο διαδεδομένη μηχανή των βυζαντινών και μεταβυζαντινών χρόνων, που αντικατέστησε τη βαριά χειρωνακτική εργασία.

Κατείχαν πρωτεύουσα σημασία στο βυζαντινό οικονομικό σύστημα, δεδομένου ότι αποτελούσαν τη βάση της πρωτογενούς παραγωγής και εισέφεραν σημαντικά φορολογικά έσοδα στα κρατικά ταμεία.

Χρησιμοποιήθηκαν ανά τους αιώνες για άλεση καρπών, αλλά και σύνθλιψη μπαρούτης και ελαιοκάρπων για παραγωγή ελαιόλαδου, σφυρηλάτηση μετάλλων, επεξεργασία υφασμάτων (ρασοτριβή – μαντάνι), πριόνισμα, κίνηση κεραμικού τροχού κ.λ.π.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement