Το έργο του ΟΣΕ θα αφορά Σίνδο, Διαβατά, Μενεμένη, Κορδελιό και Αμπελόκηπους
Προαστιακός σιδηρόδρομος προς δυτική Θεσσαλονίκη, αλλά και προς Σταυρό και Ασπροβάλτα, Νότια Χάραξη προς Καβάλα και Αλεξαδρούπολη, αναβάθμιση της γραμμής προς Ειδομένη, συνθέτουν ένα πλέγμα έργων που θα αλλάξει το σιδηροδρομικό προφίλη της Βόρειας Ελλάδας σύμφωνα με όσα είπε σήμερα στο RadioNorth 98 o κ. Κώστας Ταγγίρης, μέλος του Δ.Σ. του ΟΣΕ.
«Ο προαστιακός προς τα Δυτικά, θα αφορά σε Σίνδο, Διαβατά, Μενεμένη, Κορδελιό και Αμπελόκηπους», είπε ο κ. Ταγγίρης, «ενώ θα προχωρήσει ένα έργο γραμμής 3 χλμ που θα συνδέει την 6η προβλήτα του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Επιπλέον θα αναβαθμιστεί η γραμμή προς Ειδομένη.»
Το μεγάλο οραματικό έργο είναι αυτό που ονομάζεται “Νότια Χάραξη”: «Μια νέα γραμμή θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με Καβάλα, Τοξότες και Ξάνθη, με την Καβάλα να μπαίνει κι εκείνη στο παιγνίδι του σιδηροδρόμου. Δρομολόγια θα εξυπηρετούν επίσης Σταυρό και Ασπροβάλτα. Συγκεκριμένα, το έργο με τίτλο Νότια Χάραξη, θα συνδέει τα τρία λιμάνια, Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης, με εξόδους σε Ορμένιο και Προμαχώνα. Ένα έργο με μεγάλη γεωπολιτική αξία. Άνθρωποι και εμπορεύματα θα μετακινούνται προς βορρά παρακάμπτοντας μελλοντικά τα στενά του Βοσπόρου. Μάλιστα, η ΕΕ ασκεί πιέσεις ώστε να υλοποιηθεί το έργο, υποστηρίζοντάς το χρηματοδοτικά, σε επίπεδο προμελέτης, που έχει ήδη ξεκινήσει ώστε να είμαστε έτοιμοι εγκαίρως να αξιοποιήσουμε τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, είτε πρόκειται για το Ταμείο Ανάκαμψης, είτε για το ΕΣΠΑ, είτε για εθνικούς πόρους.»
Όπως εξήγησε ο κ. Ταγγίρης η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου αναμένεται σε ορίζοντα 15ετίας.