Ερώτημα για το αν το Mετρό Θεσσαλονίκης θα επεκταθεί προς τα δυτικά ή αν θα επιλεγεί η ένωσή του με το αεροδρόμιο, έστω και με αμιγώς επίγεια/υπέργεια τροχιά;
Υπενθυμίζεται, ότι, αν και αρχικά, είχε ανακοινωθεί πως η επέκταση θα γίνει προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη, η Κυβέρνηση φαίνεται να δέχεται έντονη πίεση για την επέκταση του έργου, πρώτα στον αερολιμένα.
Το δίλημμα ανέκυψε δεδομένου της εξέλιξης που αφορά στον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης.
Ο χάρτης του Μετρό προς Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του GR Times, αναφέρεται ότι μπαίνοντας στην επίσημη ιστοσελίδα του Ελληνικό Μετρό Α.Ε. (www.emetro.gr), φαίνεται ότι στο σχέδιο ανάπτυξης των γραμμών Μετρό Θεσσαλονίκης υπάρχει μια επέκταση στη δυτική Θεσσαλονίκη, σε μια «κυκλική» γραμμή (αρχίζει και τελειώνει στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό) μήκους 8 χιλιομέτρων με 9 σταθμούς. Εκεί, μάλιστα, βλέπουμε ότι ίσως θα μπορούσαν να γίνουν δυο διαφορετικές επεκτάσεις: μία με αφετηρία τον Σταθμό «Δημοκρατίας» ή «Ν.Σ. Σταθμό» (έτσι δείχνει ο χάρτης) που, αφού περάσει από Νεάπολη, Πολίχνη και Σταυρούπολη, μέσω Ευκαρπίας, να καταλήγει στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου».
Η δεύτερη από «Ν.Σ. Σταθμό», και μετά από Επτάλοφο, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμο, καταλήγοντας στην Ηλιούπολη ή στον Άνω Εύοσμο (με τους υπεραισιόδοξους να οραματίζονται το Ωραιόκαστρο).
Μετρό για Σίνδο
Ωστόσο, πιο ώριμο κατασκευαστικά – διάβαζε «τρέχει» πιο γρήγορα από την Πολιτεία- είναι ο δυτικός προαστικός Θεσσαλονίκης, ο οποίος σύμφωνα με την προμελέτη του ΕΡΓΟΣΕ, με επίγειο δίκτυο σταθερής τροχιάς και αφετηρία τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό θα έχει αρχικά δυο γραμμές:
Γραμμή 1: Ν.Σ. Σταθμός- Μηχανοστάσιο, Μενεμένη, Επτανήσου, Ελ. Κορδελιό, Διαβατά, Καλοχώρι και Σίνδο (Διεθνές Πανεπιστήμιο, πρώην ΤΕΙ).
Γραμμή 2: Λιμάνι Θεσσαλονίκης, Παλιός Σταθμός, Κωλέττη, ΚΤΕΛ, Διαβατά, με κοινούς σταθμούς τους: Επτανήσου, Ελ. Κορδελιό, Διαβατά. Μάλιστα, πρόσφατα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας επισήμαναν ότι το έργο έχει ήδη μπει σε… τροχιά, προσδιορίζοντας ότι μπορεί να έχει ολοκληρωθεί το 2027.
Μετρό για Αεροδρόμιο για τα πολλαπλά οφέλη στον τουρισμό
Η εξέλιξη αυτή έχει ανοίξει την όρεξη στον επιχειρηματικό και εμπορικό κόσμο, που αρχίζει τις πρώτες πιέσεις, ώστε με την ολοκλήρωση του δυτικού προαστιακού (αν, εφόσον και όταν) να μπει μπροστά η σύνδεση με αεροδρόμιο και όχι η δυτική επέκταση του Μετρό. Πολλαπλά τα οφέλη λένε, καθώς θα έρθουν τουρίστες στη Θεσσαλονίκη έστω και για μια ολιγόωρη επίσκεψη πριν καταλήξουν στις ακτές της Χαλκιδικής.
Κι ενώ ακόμα το αυλάκι είναι… στεγνό και πρέπει να μπει πολύ νερό μέσα, δηλαδή μιλάμε για σχέδια επί χάρτου, προμελέτες και προθέσεις, έμπειροι μηχανικοί αλλά και οικονομολόγοι, λένε ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα (κρατικά ή/και ευρωπαϊκά) κονδύλια για να γίνουν όλες οι επεκτάσεις. Γι’ αυτό εκτιμούν ότι η σειρά των έργων σταθερής τροχιάς στη Θεσσαλονίκη θα είναι: Μετρό (βασική γραμμή) – Μετρό (Καλαμαριά) – Προαστικός (προς Σίνδο) – Μετρό/Προαστικός (προς αεροδρόμιο) – Μετρό (Δυτική επέκταση).
Πηγή: GR Times