Connect with us

Επικαιρότητα

Ασαφές το εγχείρημα επέκτασης του Μετρό στη Δυτ.Θεσσαλονίκη

Published

on

Το 2023 παραμένει η χρονιά -στόχος για την παράδοση σε λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης

Εντελώς ασαφές παραμένει το εγχείρημα επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης στη δυτική πλευρά της πόλης, καθώς ακόμα δεν έχει αποφασιστεί από πού θα περνάει το μετρό, παρότι ήδη αναδείχθηκε ο πρώτος ανάδοχος που θα εκτελέσει κάποιες πρόδρομες εργασίες προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ.

Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, που προέκρινε μία κυκλική διαδρομή του μετρό στους δήμους των δυτικών περιοχών του πολεοδομικού συγκροτήματος, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Μακεδονία» αναφορικά με την πορεία όλου του έργου στην πόλη.

Η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό σκοπεύει να επαναξιολογήσει τη χάραξη για την επέκταση στη δυτική Θεσσαλονίκη, αφού πρώτα ολοκληρωθεί η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης. Σε αυτή τη μελέτη, την πρώτη ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη στην πόλη μετά το 2000, μελετώνται οι συγκοινωνιακοί φόρτοι. Ωστόσο οι έκτακτες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, επηρεάζουν και την εξέλιξη αυτής της μελέτης.

Ωστόσο, το 2023 παραμένει για την Αττικό Μετρό η χρονιά -στόχος για την παράδοση σε λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, παρά τις καθυστερήσεις που σημειώνονται τόσο λόγω της εκκρεμότητας με το σταθμό Βενιζέλου όσο και λόγω της πανδημίας.

Ο κορονοϊός δημιούργησε προβλήματα σε όλα τα εργοτάξια και υπολογίζεται ότι μπορεί να χάθηκαν έως και δύο μήνες στην εξέλιξη των έργων στη βασική γραμμή και έως και ένας μήνας στη γραμμή της Καλαμαριάς, κι αυτό γιατί αν κολλούσε ένας εργάτης έπρεπε όλοι να μείνουν σε καραντίνα. Στην πορεία οι εργάτες χωρίστηκαν σε επιμέρους «κλειστές» ομάδες, για να είναι πιο ελεγχόμενη η κατάσταση. Επιπλέον, υπήρχε και ένα «μούδιασμα» στους εργαζόμενους της Άκτωρ, που παρακολουθούσαν τις διοικητικές αλλαγές στην εταιρεία.

Πλέον, με εξαίρεση το σταθμό Βενιζέλου, οι εργασίες στα υπόλοιπα τμήματα προχωρούν κανονικά, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Νίκο Ταχιάο. Μικρότερη εκκρεμότητα είναι αυτή του σταθμού Αγίας Σοφίας όπου θα πρέπει να επανατοποθετηθούν κάποιες από τις αρχαιότητες που αποσπάστηκαν.

Σε δοκιμαστική λειτουργία

Οι γραμμές στρώθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος του έργου, μέσα στο καλοκαίρι θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροδότηση και θα αρχίσουν οι πρώτες κανονικές δοκιμαστικές διαδρομές. Μέχρι στιγμής δοκιμές πραγματοποιούνται μόνο μέσα στο Αμαξοστάσιο, σε απόσταση 250 μέτρων και με χαμηλές ταχύτητες. Στις δοκιμές που θα πραγματοποιηθούν το καλοκαίρι οι συρμοί θα κινούνται με τη μέση ταχύτητα (30χλμ/ώρα) ενώ θα πιάσουν και τη μέγιστη ταχύτητα (80χλμ/ώρα).

Πηγή: εφημερίδα Μακεδονία

Advertisement
Advertisement