Φουσκωμένοι λογαριασμοί νερού «πνίγουν» τους καταναλωτές στο δήμο Ωραιοκάστρου
Οι υπέρογκες χρεώσεις αφορούν σε εκκαθαριστικούς για το τελευταίο τετράμηνο του 2021, ενώ σύμφωνα με τους πολίτες που τους έλαβαν, τα ποσά είναι έως και τέσσερις φορές πάνω
Στα «κάγκελα» για τα εξωφρενικά ποσά που είδαν στους λογαριασμούς του νερού βρίσκονται εκατοντάδες κάτοικοι σε δημοτικές κοινότητες του δήμου Ωραιοκάστρου, όπως η Λητή, ο Δρυμός και η Μυγδονία.
Οι «φουσκωμένοι» λογαριασμοί που αφορούν στο τελευταίο τετράμηνο του 2021 και είναι εκκαθαριστικοί, προκάλεσαν τη σφοδρή αντίδραση των πολιτών, οι οποίοι καταγγέλλουν ότι είναι έως και τρεις με τέσσερις φορές επάνω, καθώς νοικοκυριά που πλήρωσαν τελευταία φορά 100 ευρώ, σήμερα καλούνται να καταβάλουν έως και 650 -700 ευρώ.
Τα ραβασάκια του νερού εστάλησαν από τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Ωραιοκάστρου (ΔΕΥΑΩ) και σύμφωνα με μαρτυρίες πολιτών είναι χρεώσεις που έγιναν με το υψηλότερο κλιμάκιο στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς.
Οι υπέρογκοι λογαριασμοί προκαλούν «πονοκέφαλο» και στη διοίκηση του δήμου Ωραιοκάστρου, που καλείται να διευθετήσει το ζήτημα και να ηρεμήσει τους οργισμένους δημότες, οι οποίοι προχώρησαν σε καταγγελίες στα social media, αναρτώντας λογαριασμούς που έλαβαν, δίνοντας αφορμή και στην αντιπολίτευση στο δημοτικό συμβούλιο να εξαπολύσει πυρά σε βάρος της διοίκησης.
Μάλιστα λόγω του κύματος αντιδράσεων ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου, Παντελής Τσακίρης, ζήτησε να συνεδριάσει εκτάκτως το Διοικητικό Συμβούλιο της Δημοτικής Επιχείρησης, προκειμένου να διευθετηθεί το θέμα που προέκυψε με την έκδοση των εκκαθαριστικών λογαριασμών της ΔΕΥΑΩ που αφορούν το έτος 2021.
Όπως αναφέρει το politesoraiokastrou.gr κάτοικοι στη Μυγδονία κάνουν λόγο για αδικαιολόγητα ποσά σε σπίτια και επιχειρήσεις, με τις τελευταίες να καλούνται να πληρώσουν ποσά, έξι και εφτά φορές πάνω σε σχέση με τον τελευταίο τους λογαριασμό.
Το ίδιο συμβαίνει και με πολίτες της Λητής, οι οποίοι με «όπλο» το διαδίκτυο βάλλουν εναντίον της δημοτικής αρχής και της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης, εγκαλώντας τες να λύσουν το πρόβλημα.
Οι υπέρογκες χρεώσεις δεν δικαιολογούνται
Τα πυρά τους όμως σε βάρος της διοίκησης του δήμου στρέφουν και οι υποψήφιοι δήμαρχοι με τον Πέτρο Αταμιάν να ζητά επειγόντως επανυπολογισμό με χρονικό καταμερισμό των καταναλώσεων νερού και τιμολόγηση με βάση τους κατά περίπτωση συντελεστές και όχι αθροιστικά απαιτείται, προκειμένου, όπως τονίζει, να αντιμετωπιστεί το μεγάλο πρόβλημα με το υπέρογκο ύψος των λογαριασμών ύδρευσης σε Δρυμό, Λητή και Μεσαίο.
«Τα ποσά που έχει χρεώσει η ΔΕΥΑΩ δεν δικαιολογούνται σε καμία περίπτωση, ενώ προέχει να δοθούν οι απαραίτητες διαβεβαιώσεις στους δημότες πως το θέμα θα αντιμετωπιστεί άμεσα» δήλωσε ο ίδιος, ενώ μιλώντας στο makthes.gr τόνισε ότι δεκάδες νοικοκυριά σε πολλές περιοχές που έλαβαν τους φουσκωμένους λογαριασμούς είναι σε απόγνωση, καθώς όπως σημείωσε, διαπιστώνουν ότι είναι έως και τέσσερις φορές επάνω.
«Με βρίσκουν πολίτες στο δρόμο και μου καταγγέλλουν το γεγονός, λέγοντας π.χ. ότι ενώ πλήρωναν 80 ευρώ, ο νέος λογαριασμός που έλαβαν φτάνει τα 350 -400 ευρώ, όπως και κάποιοι που είδαν χρεώσεις στα 700 ευρώ για το νερό» ανέφερε ο κ. Αταμιάν.
Την παραίτηση της προέδρου της ΔΕΥΑΩ για το «χάος» που δημιούργησε με τους λογαριασμούς ζητά ο επικεφαλής της «αν.α.σ.α» και υποψήφιος δήμαρχος Παντελής Σκαρλάτος.
«Η διορισμένη από τον Τσακίρη πρόεδρος της ΔΕΥΑΩ με κριτήριο την ψηφοθηρία και το μικροπολιτικό συμφέρον και όχι την ικανότητα της, τα “μούσκεψε” με τους λάθος λογαριασμούς νερού και όχι μόνο. Πονοκέφαλο για τους συνεπείς πολίτες του δήμου μας αποτελούν οι χωρίς καμιά αιτιολογία φουσκωμένοι λογαριασμοί σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις για το κάκιστης ποιότητας νερό της ΔΕΥΑΩ» επισημαίνει ο ίδιος.
Τι απαντά ο δήμος Ωραιοκάστρου
Σε μακροσκελή ανακοίνωσή τους η διοίκηση του δήμου Ωραιοκάστρου και της ΔΕΥΑΩ αναφερόμενοι στο θέμα τονίζουν ότι ήδη από την περασμένη Παρασκευή, οπότε και διαπιστώθηκε ότι μέρος των λογαριασμών είναι αυξημένοι σε σχέση με προηγούμενους, κινούν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες σε συνεννόηση με τη νομική υπηρεσία του Δήμου, ώστε να διευθετηθεί το θέμα σύννομα και με βάση όσα ορίζονται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα.
Επεξεργάζονται, όπως αναφέρουν, λύσεις που θα είναι σύννομες και προς άμεση ανακούφιση των καταναλωτών που είχαν αυξημένες χρεώσεις.
Μάλιστα επιχειρούν να υποβαθμίσουν το θέμα, σημειώνοντας ότι «τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας και έχουν αναρτηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οφείλουμε να διευκρινίσουμε πως είναι αβάσιμα, δεν στηρίζονται στη νομιμότητα ούτε σε πραγματικά γεγονότα και στόχο έχουν να δημιουργήσουν ψευδείς και λανθασμένες εντυπώσεις».
Η διοίκηση του δήμου Ωραιοκάστρου και της ΔΕΥΑΩ μάλιστα γνωστοποιούν ότι, αφού ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες, θα εξηγήσουν στους πολίτες τι συνέβη και ποιες παραλείψεις έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, που είχαν ως συνέπεια να οδηγηθούμε στη σημερινή κατάσταση.
«Αντιλαμβανόμαστε την αναστάτωση που προκλήθηκε στους καταναλωτές λόγω των αυξημένων χρεώσεων και δεσμευόμαστε πως θα ολοκληρώσουμε το ταχύτερο δυνατόν τις απαραίτητες διαδικασίες, ώστε να διευθετηθεί το ζήτημα για να ανακουφιστούν οι πολίτες» υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά.