Η δημοτική παράταξη «Η Πόλη Αλλιώς» αντιδρά στην τοποθέτηση κάμερας στην αυλή του 10ου δημοτικού Συκεών
Με σύνθημα Όχι κάμερες στα σχολεία η δημοτική παράταξη «Η Πόλη Αλλιώς» αντιδρά στην τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης – καταγραφής των παιδιών στην αυλή του 10ου δημοτικού Συκεών και καλεί τον σύλλογο διδασκόντων του 10ου δημοτικού σχολείου,τον ΣΤ σύλλογο εκπαιδευτικών ΠΕ, τονσύλλογο γονέων και κηδεμόνων αλλά και τους γείτονες και γειτόνισσες να μην αποδεχθούν την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Η σχολική επιτροπή Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου σε συνεδρίασή της αποφάσισε να τοποθετήσει κάμερες παρακολούθησης των παιδιών στην αυλή του 10ου δημοτικού σχολείου Συκεών. Η αιτιολογία ήταν μικροφθορές που έγιναν στην αυλή του σχολείου όπου τα παιδιά της γειτονιάς παίζουν τις απογευματινές ώρες επειδή δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι στην περιοχή.
Η απόφαση πάρθηκε με την καταθλιπτική απόλυτη πλειοψηφία των εκπροσώπων της δημοτικής αρχής παρά τις έντονες και δικαιολογημένες διαμαρτυρίες του γονέα εκπροσώπου της μείζονος αντιπολίτευσης. Η απόφαση αυτή δεν είχε τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 10ουδημ. σχολείου, ούτε πρόσφατη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου ούτε του ΣΤ΄ συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Όπως σημειώναμε και στο πρόσφατο παρελθόν (14 Νοεμβρίου 2020) «Η αλήθεια είναι ότι το γεγονός δεν μας ξαφνιάζει. Αποτελεί μια ακόμη πράξη που με συνέπεια υπηρετεί την άποψη της δημοτικής αρχής για την δημόσια εκπαίδευση. Ασφυκτικός έλεγχος, συγχωνεύσεις χωρίς καμία αμφισβήτηση στην κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική.
Για μια ακόμη φορά Η ΠΟΛΗ ΑΛΛΙΩΣ εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στην τοποθέτηση συστημάτων παρακολούθησης, κάμερες κλπ. στα σχολεία(μέτρο αυταρχισμού από τη φύση του) και αναδεικνύει την διαχρονική αδιαφορία της δημοτικής αρχής για τη δημιουργία πλατειών, χώρων άθλησης και ελεύθερων χώρων για τα παιδιά ώστε να αθληθούν και να αναπτύξουν την κοινωνικότητά τους αλλά και την πρόσληψη φυλάκων ώστε τις ώρες που το σχολείο δε λειτουργεί να έχουν την επιστασία του χώρου. Στις πυκνοδομημένες Συκιές που δεν υπάρχουν πλατείες και ελεύθεροι χώροι για συναναστροφή και παιχνίδι τα παιδιά αναγκάζονται να παίζουν στους στενούς και με κίνηση δρόμους. Η μόνη τους επιλογή είναι οι αυλές των σχολείων τους! Αντί λοιπόν να υπάρξει προγραμματισμός ώστε οι αυλές να είναι ανοιχτές όταν τα σχολεία δε λειτουργούν -με διακριτική παρουσία σχολικών φυλάκων- επιλέγεται από τη δημοτική αρχή το σφράγισμα των σχολείων και τοποθέτηση καμερών ώστε να καταγράφονται τα παιδιά «παραβάτες» που στην ανάγκη τους να επικοινωνήσουν, να δημιουργήσουν και να παίξουν στον ελεύθερό τους χρόνο. Υποχρεώνονται έτσι είτε να παίζουν στους δρόμους ανάμεσα σε διερχόμενα αυτοκίνητα είτε να σκαρφαλώνουν κάγκελα διακινδυνεύοντας τη σωματική τους ακεραιότητα είτε να μένουν στο σπίτι τους μπροστά σε μια οθόνη χωρίς επαφή με συνομήλικα παιδιά. Αυτές είναι και οι τρεις επιλογές που με αδιαφορία και αντιπαιδαγωγικά επέλεξε ο δήμος για τα παιδιά μας!!
Επέλεξαν επίσης νατοποθετήσουν κάμερες παρακολούθησής τους (!!!) για να προστατέψουν υποτίθεται τον χώρο. Θααποτελέσουνστην ουσία -μακριά από κάθε παιδαγωγική αρχή-ένα κατασταλτικό μέτρο στην προσπάθειατων παιδιών διαμορφώσουν την προσωπικότητά τουςμέσα από την επαφή με την ομάδα των συνομηλίκων τους.Όλοι όλες ξέρουμε ότι η ηλεκτρονική παρακολούθηση επιδρά αρνητικά στην διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών, τα εθίζει σε ένα μοντέλο παθητικής αποδοχής του ελέγχου της παρουσίας και δράσης τους ως δυνητικά ύποπτους και ότικαλλιεργούν έναν ανελεύθερο πολίτη.
Σημειώνουμε τι αναφέρει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα:
«Η ύπαρξη και μόνο καμερών σε σχολεία και άλλους χώρους όπου δραστηριοποιούνται ανήλικοι (όπως παιδικοί σταθμοί, οικοτροφεία, φροντιστήρια κλπ.) χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, αφού δεν είναι εύκολο να αξιολογηθούν οι συνέπειες που μια τέτοια επεξεργασία μπορεί να έχει για την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των ανηλίκων. Συγκεκριμένα, υπάρχει ο κίνδυνος να περιορισθεί η ανάπτυξη της έννοιας της ελευθερίας τους, εάν πιστέψουν από μικρή ηλικία ότι είναι φυσιολογικό να παρακολουθούνται μέσω καμερών (βλ. και Γνωμοδότηση 2/2009 της Ομάδας»
Ως ΠΟΛΗ ΑΛΛΙΩΣ
- Καλούμε το σύλλογο διδασκόντων του 10ου δημοτικού σχολείου,τον ΣΤ σύλλογο εκπαιδευτικών ΠΕ, τονσύλλογο γονέων και κηδεμόνων αλλά και τους γείτονες και γειτόνισσες να μην αποδεχθούν την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης.
- Ζητάμε να παραμένουν ανοιχτές οι αυλές των σχολείων με συγκεκριμένο ωράριο 6.00’μμ – 9.00’ μμ τις απογευματινές ώρες και 9.00’ πμ – 1.00’πμτις πρωινές ώρες όταν τα σχολεία δε λειτουργούν.Ασπίδα προστασίας για τα σχολεία είναι η ολοήμερη λειτουργία τους με εξειδικευμένο προσωπικό, ως αθλητικά και πολιτιστικά κέντρα της γειτονιάς για την δημιουργική απασχόληση των παιδιών μας και όχι μόνο. Ζωντανά σχολεία φωτισμένα, κυψέλες δημιουργίας σε μια ζωντανή, φωτισμένη, λειτουργική και ανθρώπινη πόλη και όχι έρημα σχολειά σε απάνθρωπες «νεκροπόλεις».
- Για τη φύλαξη του σχολείου, προτείνουμε την πρόσληψη επαρκούς αριθμού μονίμων φυλάκων, για όλο το διάστημα που τα σχολεία είναι εκτός λειτουργίας.
Ξέρουμε βέβαια ότι όλα αυτά δεν συνάδουν με την αντίληψη της διοίκησης του δήμου που επίμονα επιλέγει τον έλεγχο της παιδικής ηλικίας και όχι τη δημιουργία των συνθηκών βελτίωσης για την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μας.
Ως ΠΟΛΗ ΑΛΛΙΩΣ πιστεύουμε ότι
Κλειστά διδακτήρια με γκρίζους τοίχους και υπερμεγέθη κάγκελα – που πολύ συχνά πηδούν τα παιδιά για να παίξουν στις αυλές με κίνδυνο ατυχήματος- και κάμερες παντού προσομοιάζουν με φυλακές. Καλλιεργούν αισθήματα αποστροφής στο σχολείο και θυμού στους μαθητές μας. Αντίθετα σχολεία ανοιχτά στην κοινότητα, κύτταρα πολιτισμού και αθλητισμού, μπορούν να αποτελέσουν για μαθητές και μαθήτριες νησίδες ελευθερίας και δημιουργίας.