Connect with us
Header Leaderboard Ad Code

Επικαιρότητα

Ο κόμβος Κ16 βγάζει από την εγκατάλειψη την περιοχή της Λαχανογοράς

Οι παρεμβάσεις εντάσσονται στο πλαίσιο των υπολειπόμενων εργασιών και αφορούν σε ασφαλτοστρώσεις, νέα δίκτυα και πράσινο.

Αναβαθμισμένη πλήρως με υποδομές, νέους δρόμους, δίκτυα κοινής ωφέλειας και πράσινους κοινόχρηστους χώρους θα παραδώσει σύντομα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας την άλλοτε παρηκμασμένη περιοχή της Λαχαναγοράς, χάρη στο μεγάλο έργο του κόμβου Κ16 που άλλαξε ήδη το συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης.

Οι παρεμβάσεις που γίνονται αυτό το διάστημα και είναι σε πλήρη εξέλιξη εντάσσονται στο πλαίσιο των προγραμματισμένων υπολειπόμενων εργασιών που αφορούν σε ασφαλτόστρωσης, κρασπέδων, δικτύων αποχέτευσης και ανακατασκευή των γύρω δρόμων προκειμένου να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και είχαν πληγεί από το κυρίως έργο του κόμβου Κ16. Επίσης προγραμματίζονται και εργασίες συντήρησης του κοινόχρηστου πρασίνου που θα αρχίσουν με το πέρας των έργων οδοποιίας.

Όπως τόνισε μιλώντας στο makthes.gr o αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας μετά την ολοκλήρωση του μεγάλου έργου για την κατασκευή του κόμβου Κ16, του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, σειρά είχαν προγραμματισμένες εργασίες για την συνολική ανάπλαση και αναβάθμιση της γύρων περιοχής της Λαχανογοράς που ήταν εγκαταλελειμμένη και παρηκμασμένη.

«Επί της ουσίας δημιουργούμε ένα παράπλευρο δίκτυο που θα εξυπηρετεί πρωτίστως τα επιχειρήσεις της περιοχής, οι οποίες δέχθηκαν μεγάλο πλήγμα τα προηγούμενα χρόνια με την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου. Ήταν μια περιοχή που είχε σχεδόν… ρημάξει, καθώς δεν υπήρχαν ούτε φανάρια για την κυκλοφορία, υπήρχε ένα παλαιωμένο δίκτυο αποχέτευσης που τώρα ανακατασκευάστηκε και οι δρόμοι ήταν σε κακή κατάσταση» υπογράμμισε ο αντιπεριφερειάρχης.

Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφέρει ότι με αφορμή την γενική ανάπλαση της περιοχής, τόσο ο ΔΕΗ, όσο και εταιρείες κινητής τηλεφωνίας κ.α περνούν νέα δίκτυα, φυσικού αερίου, ακόμη και οπτικών ινών, γεγονός που αναβαθμίζει την περιοχή και τη ζωή των κατοίκων και των επιχειρήσεων.

Το χρονοδιάγραμμα των έργων

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων οι υπολειπόμενες εργασίες οδοποιίας, προϋπολογισμού 38 εκατ. ευρώ με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα, θα ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2022, ενώ τα έργα συντήρησης του πρασίνου θα έχουν ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2023.

«Σε αυτή τη φάση ολοκληρώσαμε τις εργασίες ασφαλτόστρωσης του κλάδου Ι στον Κόμβο Κ-16 στη Θεσσαλονίκη και συνεχίζουμε με ταχύτατους ρυθμούς να υλοποιούμε ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα για την Κεντρική Μακεδονία και ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα» σχολίασε ο κ. Μπίλιας.

Ο ίδιος ανέφερε ακόμη ότι ο κόμβος Κ16 είναι λειτουργικός εδώ και χρόνια, με σημαντικότατα καταγεγραμμένα οφέλη. Ωστόσο, όπως είπε, παρέμειναν σε εκκρεμότητα μια σειρά από παρεμβάσεις στο παράπλευρο δίκτυο, οι οποίες, συμβασιοποιήθηκαν και σήμερα είναι σε εξέλιξη.

Αυτή η παρέμβαση, εξήγησε ο ίδιος, δεν είχε προβλεφθεί επειδή δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις και τώρα που ξεμπλόκαραν, οι εργασίες εξελίσσονται κανονικά.

«Όλα αυτά τα συμπληρωματικά έργα προβλέπονταν στην μελέτη και ευτυχώς, παρά τη δύσκολη συγκυρία, έτρεξαν χωρίς μεγάλες καθυστερήσεις» σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων.

Ανέφερε παράλληλα, ότι το έργο των υπολειπόμενων εργασιών έχει σκοπό τη διάνοιξη και κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου (service roads), που αφορούν στην ολοκλήρωση της διασταύρωσης της ΠΑΘΕ με την δυτική εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης και της παράπλευρης οδού εισόδου και εξόδου προς ΠΑΘΕ και περιφερειακό.

Υπενθυμίζεται ότι ο κόμβος Κ16 παραδόθηκε στην κυκλοφορία τον Ιούνιο του 2017 και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της χώρας. Μάλιστα ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας το είχε χαρακτηρίσει ως τη νέα δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, ενώ σημείωσε πως είναι ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους στη χώρα μας και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης, που αλλάζει το συγκοινωνιακό χάρτη. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με 52,6 εκατ. ευρώ, ενώ ο Κ16 επί δεκαετίες παρέμενε σε επίπεδο σχεδιασμού.

Πηγή: makthes.gr

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement