Connect with us
Header Leaderboard Ad Code

Επικαιρότητα

Πώς προχωρούν οι εργασίες του Μετρό για παράδοση στα τέλη του 2023

Εντός χρονοδιαγράμματος βρίσκεται το έργο σύμφωνα με την Αττικό Μετρο

Την ώρα που οι συρμοί του Μετρό πραγματοποιούν στις σήραγγες τα δοκιμαστικά δρομολόγια και υπογείως όλα «τρέχουν» με στόχο στα τέλη του 2023 να μπορέσουν οι Θεσσαλονικείς να μπουν στα βαγόνια για τις πρώτες διαδρομές από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας έως το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, την ίδια στιγμή καταγράφεται η απελευθέρωση αρκετών περιοχών από τις λαμαρίνες και στο «ισόγειο» κομμάτι της πόλης.

    Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία ως διπλής κατευθύνσεως η οδός 26ης Οκτωβρίου, μπροστά από το δικαστικό μέγαρο. Η «Αττικό Μετρό Α.Ε.» περιμένει το «πράσινο φως» από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης προκειμένου να αμφιδρομηθεί ένας δρόμος, τον οποίο από το 2007 οι οδηγοί «συνήθισαν» μόνο να τον «ανεβαίνουν» με τα αυτοκίνητα τους, με κατεύθυνση από την Πολυτεχνείου προς την Εγνατία.

    Δεκαπέντε χρόνια μετά, η 26ης Οκτωβρίου επιστρέφει στην πρότερη της κατάσταση, ως δρόμος διπλής κατεύθυνσης, καθώς οι εργασίες για την κατασκευή του σταθμού Δημοκρατίας του Μετρό έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Απομένουν οι τελευταίες «πινελιές», ο χώρος έχει αποκατασταθεί από την εταιρεία και απαιτείται το τελικό «ok» για την αμφιδρόμηση από την τροχαία.

Παράλληλα, έχουν σηκωθεί οι λαμαρίνες και έχουν αποδοθεί στην πόλη και άλλοι σταθμοί. Στους 12 από τους συνολικά 13 σταθμούς της βασικής γραμμής του Μετρό (αποτελεί εξαίρεση ο σταθμός Βενιζέλου), έχει περιοριστεί ο χώρος που καταλάμβαναν τα εργοτάξια και σε κάποιες περιπτώσεις όπως η πλατεία Δημοκρατίας, το Σιντριβάνι, τα Πανεπιστήμια, η νότια πλευρά Αγίας Σοφίας έχει γίνει οριστική αποκατάσταση και παράδοση στους Θεσσαλονικείς. 

    Ορατές είναι οι αλλαγές και στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό όπου και εκεί απομακρύνθηκε μεγάλο μέρος των λαμαρινών, είναι πλέον ορατό το κτίριο του σταθμού μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ αντίστοιχη εικόνα προόδου των εργασιών καταγράφεται και σε όλους τους σταθμούς του Μετρό μέχρι και την Βούλγαρη. 

    ‘Οσον αφορά τον σταθμό Βενιζέλου, όπου υπήρξε καθυστέρηση λόγω των προσφυγών στη δικαιοσύνη, οι εργασίες μεταφοράς των αρχαιοτήτων έχουν προχωρήσει και έχουν ολοκληρωθεί. Τα αρχαία μεταφέρθηκαν ήδη και τώρα γίνονται οι ανασκαφές από τους αρχαιολόγους στα κατώτερα στρώματα. Με την ολοκλήρωση των ανασκαφών θα ξεκινήσει η κατασκευή και αυτού του σταθμού.

Από την «Αττικό Μετρό Α.Ε.» θεωρούν ότι ο στόχος που θέσανε εξ’ αρχής για παράδοση του Μετρό σε λειτουργία στα τέλη του 2023 είναι απολύτως εφικτός και εκφράζουν την πεποίθηση ότι τον Δεκέμβρη του επόμενου χρόνου η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει τη βασική γραμμή, ενώ παράλληλα οι αρχαιότητες θα επανατοποθετηθούν στις θέσεις που βρέθηκαν ώστε να δημιουργηθεί και ένα ανοιχτό μουσείο για τους κατοίκους και τους επισκέπτες.

Επιασαν δουλειά …υπογείως και οι 18 υπερ – αυτόματοι συρμοί

    Κι ενώ αυτά συμβαίνουν στο επάνω κομμάτι της πόλης, υπογείως και οι 18 υπερ – αυτόματοι συρμοί (οι τελευταίοι έφτασαν λίγες ημέρες νωρίτερα στη Θεσσαλονίκη) έπιασαν δουλειά, εκτελώντας τα δοκιμαστικά δρομολόγια από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας έως το Σιντριβάνι. Ο κάθε συρμός, που κατασκευάστηκε στην Ιταλία, έχει τέσσερα βαγόνια, μήκους 15 μέτρων το καθένα, με συνολική χωρητικότητα 450 επιβατών.

    Υπενθυμίζεται πως τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθούν στις αρχές του 2023. Η 18μηνη διάρκεια των δοκιμών κρίνεται απολύτως απαραίτητη προκειμένου να ελεγχθούν όλες οι παράμετροι, αφού το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι υπερσύγχρονο και θα κινείται χωρίς μηχανοδηγό.

    Παράλληλα, για την ολοκλήρωση του δικτύου του Μετρό «τρέχει» ένας διαγωνισμός και αναμένονται οι υπογραφές για την προμήθεια άλλων 15 νέων τρένων της ίδιας εταιρείας.

Ετοιμο και το «Control Room» στην Πυλαία

    Εδώ θα «χτυπάει» η …καρδιά του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας είναι έτοιμη η αίθουσα «Control Room», όπου μέσα από οθόνες και μόνιτορς θα παρακολουθείται από τους υπεύθυνους ασφαλείας η σωστή λειτουργία των συρμών. Τα έπιπλα για τη δημιουργία της αίθουσας και της τοποθέτησης των οθονών ήταν ειδική παραγγελία και έχουν ήδη παραληφθεί, που είναι ειδικά διαμορφωμένο για τις απαιτήσεις του Software πλοήγησης.

    ‘Ενα επιπλέον χαρακτηριστικό του Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι τα συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες κάθε σταθμού για την καλύτερη εξυπηρέτηση και τη μέγιστη ασφάλεια των επιβατών. Ουσιαστικά οι επιβάτες δεν θα έχουν καμία επαφή με τις ράγες, αφού μεταξύ αποβάθρας και συρμού θα υπάρχουν ειδικές συρόμενες πόρτες που θα ανοίγουν και θα κλείνουν αυτόματα με την έλευση και την αναχώρηση του συρμού.

    Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο κάθε συρμός θα πρέπει να σταματά μπροστά στην πόρτα εισόδου – εξόδου με τη «χειρουργική» ακρίβεια του χιλιοστού, ειδάλλως δεν θα ανοίγουν οι πόρτες. Για το λόγο αυτό, απαιτείται μεγαλύτερη χρονική διάρκεια στα δοκιμαστικά δρομολόγια και στους απαραίτητους ελέγχους, ενώ η παρακολούθηση θα γίνεται καθημερινά σε 24ωρη βάση μέσω του συγκεκριμένου «Control Room».  

Προχωρά και η επέκταση στην Καλαμαριά

    Αμέσως μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό, από τη Νέα Ελβετία έως το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, αναμένεται να δοθεί σε κυκλοφορία και η επέκταση προς την Καλαμαριά όπου εκεί οι εργασίες εξελίχθηκαν γρηγορότερα.

    Το έργο κατασκευής βρίσκεται σε προχωρημένη φάση, έχει μήκος 4,78 χιλιόμετρα, και περιλαμβάνει πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) ενώ υπολογίζεται πως η απόσταση από το σταθμό της Μίκρας έως το κέντρο της Θεσσαλονίκης αναμένεται να καλύπτεται σε μόλις 15 λεπτά.

Πηγή: Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας Karfitsa

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement