Connect with us
Header Leaderboard Ad Code

Δήμος Κορδελιού Ευόσμου

Χρ.Σταϊκούρας: Παραδίδονται οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό προς Εύοσμο και Κορδελιό

Η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024, σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024, σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας από το βήμα της 7ης Prodexpo North, σημειώνοντας ότι πρόκειται για το πιο σύγχρονο στην Ευρώπη, διαθέτοντας τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.

Πρόσθεσε, ότι έξι με οκτώ μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης θα ακολουθήσει η επέκτασή του προς την Καλαμαριά, ενώ το επόμενο διάστημα θα παραδοθούν οι μελέτες, ώστε «να προχωρήσουμε στις δημοπρατήσεις των επεκτάσεων του έργου προς τον Εύοσμο και το Κορδελιό και προσεχώς θα ανακοινωθεί το αναλυτικό πρόγραμμα». Προσεχώς δε, όπως συμπλήρωσε αναμένεται να ανακοινωθεί η χάραξη και η θα η χάραξη και η θέση των σταθμών των επεκτάσεων προς την Τούμπα και την Χαριλάου. «Προτεραιότητά μας αποτελεί το πλέον αναπτυσσόμενο Βορειοδυτικό τμήμα που έχει τη μεγαλύτερη ανάγκη σύνδεσης με το έργο του μετρό», τόνισε.

   Για το Flyover, ανέφερε ότι θα ολοκληρωθεί στις 14 Μάϊου του 2027 και μεταξύ άλλων επισήμανε ότι πρόκειται για ένα έργο «χρήσιμο» και «αναγκαίο» για την πόλη, από αυτό θα διέρχονται 10.000 οχήματα/ ώρα, έναντι των 5.000 οχημάτων/ώρα σήμερα και το οποίο τυγχάνει ευρείας αποδοχής όλων των φορέων της πόλης στο τέλος του 2022.

   Για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι θα γίνει η αναβάθμισή του σε μήκος 80 χλμ, σημείωσε ότι η διάρκεια του ΣΔΙΤ θα είναι τρία χρόνια κατασκευαστική περίοδο και 27 έτη λειτουργία και συντήρηση, ενώ ο προσωρινός ανάδοχος αναμένεται εντός του 2024. Για τον κάθετο άξονα Δράμας-Αμφίπολης, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι η διάρκεια του ΣΔΙΤ θα είναι τρία έτη κατασκευαστική περίοδο και 27 χρόνια λειτουργία και συντήρηση και πρόσθεσε ότι ο προσωρινός ανάδοχος αναμένεται στο πρώτο τρίμηνο του 2025.

         Για την ολοκλήρωση της σύνδεσης του 6ου προβλήτα στον λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, ο υπουργός υπενθύμισε ότι το Project εκκρεμεί από το 2000 και η ολοκλήρωσή του θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του ΟΛΘ. «Έχει υλοποιηθεί περίπου το 40% του έργου και εκτιμάται ότι στο σύνολό του θα ολοκληρωθεί το 2025», ανέφερε. Για την σύνδεση του 6ου προβλήματα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τον προαστιακό δυτικής Θεσσαλονίκης, είπε ότι είναι σε εξέλιξη η δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

   Για το cluster των δικαστικών μεγάρων της Κεντρικής Μακεδονίας, είπε ότι το έργο ΣΔΙΤ περιλαμβάνει την κατασκευή νέων μεγάρων σε Σέρρες, Έδεσσας, Κιλκίς και ανακατασκευή αυτού στη Θεσσαλονίκη. «Το υπουργείο μεριμνά για τις απαραίτητες ενέργειες ωρίμανσης σχετικά με τα οικόπεδα στα οποία πρόκειται να ανεγερθούν τα δικαστικά μέγαρα σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης», είπε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, προωθείται η υλοποίηση 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, 16 εκ των οποίων θα γίνουν στη Θεσσαλονίκη με ΣΔΙΤ.

Χρειάζεται να ολοκληρωθεί η εξυγίανση του ΟΑΣΘ

   Σήμερα πραγματοποιείται σύσκεψη στον ΟΑΣΘ για τη βελτίωση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών στη Θεσσαλονίκη και το μέλλον τους στην πόλη. Δημιουργούνται οι υποδομές, για να υπάρχουν στους δρόμους, το Μάϊο, 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που θα έρθουν στην πόλη την επόμενη εβδομάδα.

   Πρόσθεσε επίσης ότι η Θεσσαλονίκη θα πάρει ακόμη 250 καινούργια λεωφορεία, στο πλαίσιο νέου διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί για την προμήθεια 750 λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Υπενθύμισε ότι ο ΟΑΣΘ ενισχύθηκε με 150 οδηγούς, ενώ υπάρχει πρόταση για την πρόσληψη επιπλέον 40.

   Για την πολυετή εκκρεμότητα της εξυγίανσης του ΟΑΣΘ από το 2017, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι «χρειάζεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, να δούμε πως θα δημιουργήσουμε ένα υγιή νέο δημόσιο ΟΑΣΘ, αλλά και να δούμε τι έργο θα πρέπει να αποδοθεί στους ιδιώτες, όπως αντίστοιχα και στον ΟΣΥ της Αθήνας, για να έχουμε αποτελεσματικές συγκοινωνίες».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement