‘Αρθρο του Νίκου Τσαλή, δημοτικού συμβούλου Δήμου Δέλτα
Κάθε τόπος έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες – συγκριτικά πλεονεκτήματα αλλά και συγκεκριμένα προβλήματα. Αν θέλουμε να είμαστε χρήσιμοι και να συμβάλλουμε με τις δυνάμεις μας να πάει η τοπική κοινωνία μπροστά, αν θέλουμε να δώσουμε λύση σε προβλήματα και να απαντήσουμε στις προκλήσεις του παρόντος αλλά και του μέλλοντος, πρέπει να συμφωνήσουμε σε ορισμένες παραδοχές.
Ο Δήμος Δέλτα χρειάζεται υποδομές. Αυτός βέβαια είναι ο κανόνας για πολλούς δήμους της επικράτειας όμως εμείς έχουμε χρέος να δημιουργήσουμε μια δική μας ατζέντα. Χρειαζόμαστε υποδομές διαφορετικής κλίμακας κατά περίπτωση. Αλλού μεγάλες, δαπανηρές, την ευθύνη των οποίων έχει ή πρέπει να έχει η Κυβέρνηση και η Περιφέρεια και αλλού μικρότερες, που την ευθύνη έχει ή πρέπει να έχει ο Δήμος. Ένας αντικειμενικός στόχος και ταυτόχρονα ένας δείκτης επιτυχίας των δημοτικών αρχών είναι το Τεχνικό Πρόγραμμα το οποίο κάθε χρόνο ετοιμάζουν και εκτελούν. Αν το Τεχνικό Πρόγραμμα είναι φιλόδοξο, είναι ποσοτικά μεγάλο, αν οι πόροι απορροφούνται και τα έργα εκτελούνται, τότε μπορούμε να περιμένουμε σταδιακή βελτίωση της ποιότητας ζωής. Αν αντίθετα βλέπουμε ασθενικές προσεγγίσεις, χωρίς όραμα, χωρίς σχέδιο, χωρίς απορρόφηση, τότε η στασιμότητα φαντάζει το καλύτερο σενάριο.
Θα ήθελα σε αυτό το σύντομο σημείωμα να παραθέσω ορισμένες δικές μου σκέψεις σχετικά με το ζήτημα των υποδομών.
Συγκοινωνία : πρέπει να πιέσουμε προς κάθε κατεύθυνση ώστε να πετύχουμε την άρση του συγκοινωνιακού αποκλεισμού του δήμου μας. Εχίσχυση δρομολογίων του ΟΑΣΘ και ταυτόχρονα στενή παρακολούθηση του project «Δυτικός Προαστιακός». Στο τελευταίο μάλιστα πρέπει σαν Δήμος Δέλτα να βρεθούμε με πολύ συγκεκριμένες θέσεις και διεκδικήσεις, να έχουμε τη δική μας πρόταση και να μην συρθούμε σε λύσεις που δεν θα έχουμε καμία δυνατότητα παρέμβασης.
Οδοποιία : το οδικό μας δίκτυο δεν βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση και πρέπει και εμείς – όπως πολλοί άλλοι δήμοι τα τελευταία χρόνια – να αρχίσουμε μια πιο συστηματική προσπάθεια βελτίωσης με ασφαλτοστρώσεις.
Φωτισμός : κανείς δεν θέλει σκοτεινό δήμο, ούτε δήμο που να σπαταλά τα χρήματά του σε παλαιάς τεχνολογίας φωτιστικά σώματα. Πρέπει άμεσα να εξαντλήσουμε τα περιθώρια εύρεσης πόρων για φωτισμό τύπου led.
Καθαριότητα : θα ήθελα κάποια στιγμή στα κέντρα του δήμου μας να δω υπόγειους κάδους. Πετυχαίνουμε ομορφότερες γειτονιές, εκμηδένιση οσμών, λιγότερα δρομολόγια και άρα εξοικονόμηση πόρων. Για δε τη μάστιγα εναπόθεσης ογκωδών απορριμμάτων σε κάθε πιθανό σημείο εντός των διοικητικών ορίων του δήμου μας, πρέπει άμεσα να προετοιμάσουμε ένα σχέδιο δράσης αλλά και συνεχή πίεση προς την Κυβέρνηση για να μας συνδράμει. Δεν γίνεται άλλοι να μιλάνε για κυκλική οικονομία και εμείς να κυνηγάμε όσους παρανομούν κατάφορα πετώντας ό,τι να ‘ναι, όπου να ‘ναι.
Πρώην Στρατόπεδο Γκόνου : πρέπει να ενημερωθεί το Δημοτικό Συμβούλιο για το που βρισκόμαστε ακριβώς, ποιο το χρονοδιάγραμμα και ποιες οι ενέργειες της δημοτικής αρχής για αυτό το σημαντικό ζήτημα. Η δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου Βορείου Ελλάδας Εθνικής Εμβέλειας το οποίο θα διασυνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη μέσω συνδυασμένων μεταφορών, οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση που μπορεί να φέρει οφέλη και στον δήμο μας.
Εγκληματικότητα : Αν δεν πιέσουμε στο ανώτατο σημείο κυβέρνηση και σχετικό υπουργείο, δεν θα καταφέρουμε τίποτα. Εδώ όμως χρειαζόμαστε επιχειρηματολογία, στοιχεία και δεδομένα. Παράλληλα με μια σειρά καλών χρήσεων, ενίσχυσης του φωτισμού , με ζωντανές γειτονιές και τοπικές αγορές μπορούμε να συμβάλλουμε κάπως και εμείς στον περιορισμό της παραβατικότητας.
Κλείνοντας αυτό το πρώτο σημείωμα, θα ήθελα να πω και εγώ πως για εμάς στον Δήμο Δέλτα, το σημαντικότερο πολιτικό και αυτοδιοικητικό πρόταγμα είναι ένα. Αυτό της ισόρροπης ανάπτυξης ανάμεσα στις δυτικές περιοχές του νομού σε σχέση με το κέντρο και τις ανατολικές. Αυτό είναι το μείζον – για να το διεκδικήσουμε και να το πετύχουμε όμως χρειαζόμαστε σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα και από εμάς.